lördag 27 juli 2013

Sjön Åsnen....

....i Småland är fantastiskt vacker.
Fullt med öar och man kan fara längs med och ibland mitt i.
I ena änden ligger Huseby som har en historia med både skandaler och annat bakåt i tiden och andra änden ligger Kurrebo med ett vackert vandrarhem och en stor trädgård som drivs av Br. Nelsson.
En gång fanns här ca femhundra äppleodlare och det finns fortfarande många träd kvar.
Den bedövande doften av blommande Lind ligger över Kurrebo och surret från miljoner vingar är nästan öronbedövande om man ställer sig under träden.
Kanske därför det säljs honung på var och vartannat ställe.
Mycket blommor blev det.
 












7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Blev det en tur till med husbilen?

reneesfotoblogg sa...

Ingegerd: Jajamän, från lördag till måndag, utan hundar.

nillas liv på pinnen sa...

Obehagligt vackra bilder, speciellt de på sjön.

En enda gång i sommar har jag badat i sjö! EN GÅNG. Jag som brukar bada varje dag, typ.

På onsdag åker jag en vecka till grekland, jävlars vad bada det ska bli.

reneesfotoblogg sa...

Nilla: Finns inga sjöar som håller den temperatur jag åstundar. Alltså badar jag i bubbeloolen som jag sänkt till 27 grader för att det ska vara svalkande.
Ha det bra och bada utav bara h.....e!

Mian sa...

Finfina bilder!
På tal om blommande lind, så såg jag säkert 50 döda humlor under två lindar när jag gick längs ströget i morse. Sorgligt kändes det.

reneesfotoblogg sa...

Mian: Det är alarmerande i högsta grad, borde anmälas till stadens biolog för en utredning om orsaken. Förövrigt är humlor små rara djur som man kan klappa på pälsen i ottan när dom är lite lagom slöa.

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken fantastiskt vacker och ovanlig Dahlia!!