söndag 7 juli 2013

Drama i natten?

Något väckte mig vid pass 03.00 i morse.
Inget konstigt i det, kan ha varit en trånsjuk hankatt som "rolvat" (dialektalt) utanför sovrumsfönstret. Det händer allt som oftast, man kan dock undra över beteendet eftersom honkatterna håller till i ladugården och inte i mitt sovrum.
Alltnog, totalt omöjligt att somna om så efter en timma gick jag upp och redde mig en mugg kaffe och somnade sedan gott i fåtöljen med Pittbullen i knät och Gårdshunden vid fötterna.
Klockan 06.00 kom Husbonden, fixade sitt svarta kaffe och satte sig i den andra fåtöljen.
Helt enligt våra rutiner så for den manliga delen av familjen iväg på cykel, d v s Husbonden trampar och Gårdshunden springer bredvid för att motionera lite samt hämta dagstidningen.
När dom var hemma igen sa Husbonden att det var blod på vägen vid vår uppfart.
Något har alldeles tydligt blivit påkört men vad?
En katt, ett vildsvin eller något större vilt?
Någon har tydligen smitit i alla fall!
Och varför vaknade jag vid den okristliga tiden?
Mystiken tätnar....man kanske skulle skriva en deckare!

 

6 kommentarer:

Ina sa...

Bra ide!!! och då kanske rullar in några miljoner på bankkonto. Sedan är det dags att åka över Atlanten och kamma in några till i danstävling;-))
Hälsningar.

reneesfotoblogg sa...

Skriva deckare ska väl inte vara så himla krångligt kan jag tycka, det dräller ju av kvinnliga deckarförfattare av diskutabel kvalitet men det där att dansa.... nja....i min ungdom hade jag utan vidare dansat arslet av mina medtävlare men idag hade jag väl mer trillat på just densamma.

STENGUSTAV sa...

Absolut en bra ide Renee du skriver så jävla bra,jag tingar första exet!

reneesfotoblogg sa...

Får se hur det blir med det men i så fall får det bli under falskt namn. Något snyggt manligt alias.

Rajson sa...

Vem har påstått att det är händelselöst på landet!?
Läste kvällsblaskan där din blivande kollega, Läckberg visade upp sig i sin danstrasa. Ser framemot bilden av dig i något liknande!

reneesfotoblogg sa...

Har inte sett bilden men med tanke på henne klena kroppsbyggnad så stannar väl en sådan trasa vid mina knän ungefär och då är det stört omöjligt att dansa annat än snoa möjligen. Och det skiter sig med en bred sladd eftersom jag är yr redan tidigare.