onsdag 3 juli 2013

Det är något lurt på gång.....

.....eller snarare på vägg.
Försommaren 2011 planterade jag en vinranka på ett ställe där det misslyckats med Clematis flera år i rad.
Den växte bra men trots att den skulle klara många köldgrader så var den död påföljande vår, 2012 alltså.
Då planterade jag åter en Clematis envis som jag är. Bytte ut jorden efter alla konstens regler.
I våras kunde jag konstatera att den tillsammans med en massa annat frusit ihjäl så jag rev upp den i akt och mening att plantera något annat.
Men innan jag kom till skott så började det rangla upp gröna rankor och nu är frågan: Vad är detta?





3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan nog lugnt konstatera att någon klematis är det i alla fall inte!
Irene

Ina sa...

.....och jag kan lugnt konstatera att det är en vinranka.
Snart kan Du börja med egen vin tillverking;-)
Hälsningar

reneesfotoblogg sa...

Irene: Så långt är jag med.....

Ina: ....men hur i hundan kan den ha gömt sig i jorden i två år, det begriper jag inte.