torsdag 22 november 2018

Never ending story...

Trodde ni att det slutade där, igår alltså?
Nänänä!
Ersättningsmediciner fanns alltså inte heller och eftersom vårdcentralen ligger ganska nära så rekommenderade jag Husbonden att kliva in på denna för övrigt väldigt välfungerande klinik för att be om ytterligare ett recept och då helst kontrollera att det fanns på droghandeln.
Samtidigt passade han på att ta sin årliga influensaspruta.
Tilläggas kan att han var iklädd vardagskläder som alldeles säkert luktade både häst och annat.
Säkert är, att man kan inte anklaga honom för att vara särkilt fin i kanten.
Ibland skulle jag önska att han var liiiiite mer medveten om hur han ser ut.
Men, man kan inte få allt, han är ju snäll i hemmet!
Sagt och gjort så fram på eftermiddagen drog han iväg till apoteket igen bara för att ringa hem och meddela att något recept inte var inringt.
Alltså, min man får sällan psykbryt nu för tiden (det var värre förr) och det fick han inte nu heller men en viss frustration kunde jag ana i rösten för han lät som att han sprungit väldigt fort.
Men som sagt vårdcentralen ligger strax bredvid så han klev in igen och efterfrågade sitt recept och sipåfan, doktorn hade inte hunnit ringa in detsamma.
Så, nu i skrivandets stund har Husbonden åter kört till orten vid älven för att om möjligt få ut sin medicin.........

2 kommentarer:

Ina sa...

Kvinna,Kvinna,Kvinna,det tar fem (5)arbetsdagar för att få ett recept
utskrivet.Varför? Kanske för att ingen ska tro att de inte något att
göra.Alltså måste man vara ute i god tid.
mvh Sven.

reneesfotoblogg sa...

Man, man, käre man, i det här fallet så var det ju apoteket som klantade sig igen och igen och som vanligt. Kanske att Husbonden var lite för snabb i vändningarna vid det sista tillfället också....
Ingen skugga på vår vårdcentral (privat) som fungerar helt perfekt med fantastisk personal. Dessutom har man en alldeles egen läkare! Bara det! En läkare som bryr sig, igår t ex hade jag 45 min med min doktor.
Trevlig Helg till dig och frugan!