onsdag 21 november 2018

Jävla skitland.....

Ibland rinner det över! För det mesta faktiskt!
Ta apoteken t ex.
Jag kan inte påminna mig att apoteket inte hade den medicin på lager som läkaren förskrivit innan de intelligensbefriade förståsigpåarna privatiserade denna serviceinrättning.
Husbonden har en medicin som faktiskt är livsnödvändig och för mer än en vecka sedan skulle han hämta ut densamma men tyvärr, den fanns inte inne men om en vecka så skulle den finnas.
Igår var mannen där igen men tyvärr, den fanns inte inne men om ca tio dagar så kanske den skulle finnas.
Den sista kapseln svalde han igår. 
Jag ringde vårdcentralen och bad om en ersättningsmedicin och fram på eftermiddagen ringde de tillbaka och meddelade att nu finns den att hämta på apoteket.
Husbonden ringde nyss från apoteket ganska frustrerad och inte heller dessa kapslar finns att tillgå!
Inte någonstans bland apoteken i en radie av tio mil!
Det är möjligt att det finns i Stockholm, inte fan vet jag men skulle det knipa så får man väl sätta sig i bilen och köra 100 mil t o r men ska det var så här?
Den här situationen är snarare regel än undantag.
Man måste alltid besöka apoteket mer än en gång vid varje tillfälle man ska fylla på medicinerna och man kan undra varför.
Ofta händer det att tillverkaren inte kan leverera t ex.
En av mina mediciner får inte bytas till billigare variant, då måste den beställas, alltså får jag göra ytterligare ett besök.
Enligt personalen på apoteket så fungerar inköpen av mediciner som en aktiemarknad och styrs uppifrån och då kan man ju fundera på vilka det är som tjänar på kalaset, inte fan är det vi.

1 kommentar:

DDT sa...

Men allt blir ju så mycket bättre när marknaden släpps fri och det blir konkurrens. Det hävdar ju vissa ständigt . Och tänk bara hur mycket smink det finns att välja på i varje apoteksbutik nu för tiden. Jättebra har det blivit. Verkligen.