onsdag 8 november 2017

Vårdcentralen....

....i X-by missade en cancerknöl får man information om idag på nyheterna.
Jaha? 
Och?
Det är väl snarare regel än undantag.
En god vän, död sedan några månader sedan sökte hjälp under flera år för viktnedgång och ihållande hosta på vårdcentralen. När han väl blev remitterad för röntgen var det för sent, han hade obotlig lungcancer och fick ett år av fruktansvärt lidande både för sig själv och anhörig.
En annan vän sökte på samma vårdcentral för magsmärtor och fick magsårsmedicin under lång tid. När hon till slut fick remiss visade det sig att hon hade cancer i magen och genomgick operationer och behandlingar under några år men till slut avled hon.
Själv bytte jag vårdcentral till en med fastanställda läkare och vid första besöket, efter bara några minuter hade jag fått svaret på mina symptom och sedan dess käkat Kortison.
Finns det någon landstingsstyrd vårdcentral som inte har missat livsavgörande symptom?
Så, vad är problemet?
Problemet är att icke kunniga politiker fingrar på sådant de inte har en aning om istället för att låta dem som har kunskapen och som arbetar i sjukvården sköta det.
Och hur i helvete man kan tillåta stafettläkare och annan stafettpersonal med för den delen övergår mitt förstånd!

2 kommentarer:

Markattan sa...

Aha jag har hittat hit och en lika arg och stridbar!
Det glädjer en markatta

Obs att förlusterna inte glädjer mig och fy fan för vinster i välfärden

Markattan

reneesfotoblogg sa...

Markattan: Herregud vad skönt att det finns någon som känner som jag. Ibland tror jag att jag är helt ensam och undrar om det är mig det är fel på.