onsdag 25 juni 2014

Att vara ohövlig.....

....är verkligen inte så jag är uppfostrad men på senare tid har jag lagt av all hyfs i telefonen.
Allt har varit frid och fröjd några veckor för telefonen har varit ur lag och uppkopplingen har gått på halvfart och det har varit så lugnt och skönt.
Igår fick vi lagat felet och direkt startar terrorn, d v s dessa förbannade callcenter.
Husbonden svarade idag och någon frågade hur vår  fasta telefoni fungerade.
Jag kan turerna men det kan inte han och svarade sanningsenligt att vi haft problem men nu fungerade det.
När jag svart i ögonen drog med fingret över halsen på mig själv langade han snabbt över luren till mig.
Jag hatar när okända människor anlägger en kompis-ton och dessutom tror att jag är idiot som förmodas gå på vad som helst och jag vet att det är en aningslös ungdom i andra änden men det hjälps inte, jag blir rasande.
Vad jag sa ska jag inte relatera men det skulle förvåna mig om killen inte får en svårartad tinnitus efter den salvan.
Det är väl själva fan att det inte går att spärra den här sortens samtal bara för att man har en företagstelefon.
Jag är trött på att alltid kolla på presentatören för att bestämma om jag ska svara eller inte och jag är innerligt trött på att behöva lyssna på idioti  och ännu tröttare på att behöva fatta humör över något som jag inte har bett om.
      

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det inte var samma person som ringde mig idag, på vårt nixade nummer. För i så fall tror jag hon säger upp sig...
Irene

Katarina sa...

Jag håller med dig om att det är irriterande. De där lite förtroliga kompisaktiga inledningarna gör ju det svårt att säga nej, men jag har lärt mig. Jag säger direkt att jag inte är intresserad och lägger på luren. Men inte känns det bra, inte...

reneesfotoblogg sa...

Irene: Jag förstår inte varför företag använder sig av callcenter över huvud taget. T o m Postkodlotteriet som nu mera har en prenumerant mindre av just den orsaken.

Katarina: Morgon, middag, kväll, mitt i maten, lördag, söndag! Irriterad är milt uttryckt!

Ninna sa...

Men vad otrevlig du är, har jag fått höra. Det bjuder jag på!

reneesfotoblogg sa...

Ninna: Dom hinner inte innan jag dängt på luren!

Mian sa...

Så skönt när man har vanlig telefon och Nix. Fungerar nästan till 100 %
Personen som fick tinnitus kanske även får din stafettläkare... :-)

reneesfotoblogg sa...

Mian: Man kan ju alltid hoppas!