lördag 27 oktober 2012

Ett ljus i mörkret

Alingsås årliga ljusfest sjunger på sista versen och i onsdags stämde vår eminenta fotogrupp möte i centrum för att fota.
Nja, det verkar som att det blir magrare och magrare för varje år och en del installationer var riktigt simpla kan jag tycka. 
En trädgårdssoffa inlindad i ett rött tygstycke var inte direkt inspirerande.
Under alla omständigheter så hade vi trevligt alla femton inte minst under cafébesöket med räkmacka och varm choklad.



Två osaliga andar






6 kommentarer:

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Jisses vad fina foton du lyckats ta. Fint fångat ljus. Kanske var det inyte så illa ändå.
Själv har jag inte ens hunnit ladda ur min ur kameran.

Rajson sa...

Du lyckades nog hitta gobitarna för dessa bilder är riktigt sköna. Kikade på detta skådespel några år sedan men blev lite besviken. Hade hört så mycket gott och hade nog lite för höga förväntningar. Du har inte besökt Grästorps lilla ljusvecka? Har blivit en uppskattad tradition.
Du undrade över vilket objektiv jag hade på Istanbul bilderna. Det är 24-70mm som jag köpte till min Canon 5D. Ska nog vara bra. Sen får man ju hjälpa till lite. Fick inte ha stativ så det blev högt ISO.
Du har inga planer att besöka Vårgårda nästa helg?

Mian sa...

Sköna bilder.
Jag har funderat på att åka och beskåda detta, men det har aldrig blivit av.
Nästa helg ska vi åka halvvägs: Vårgårda. Ska du dit?

reneesfotoblogg sa...

Rajson: Grästorp ska jag försöka komma ihåg till nästa år.
Betr. Vårgårda så har jag inte bestämt mig ännu. Ska på julmarknad på Hällekis på torsdag eller fredag.

Mian: Om det inte vore för att Alingsås är en så rar och väl bevarad liten stad med alla sina caféer så hade jag nog inte brytt mig om den här begivenheten. Den är ärligt talat ganska mager.
Betr. Vårgårda så får jag se.

Lotta sa...

Fantastiskt....Jag tycker det sprakar av färger ifrån olika ljus.Underbara kvällsbilder.Det som hänger över två osaliga andar som är på närbild inunder är bara wooowww.
Sen ser jag att du också gillar plattnosade hundar.Vi har Griffon Belge.Svarta sträva
Bilden på Mollie är så bra.
Kramizzzzzz

reneesfotoblogg sa...

Lotta: Tusen tack! Var tvungen att googla på Griffon och då kom jag på att två sådana där små rackare kom promenerande upp på vår gård för en tid sedan. Alldeles ensamma, blöta och skitiga men kaxiga och vänliga.
Jag fick lite skrämselhicka för jag såg i andanom hur dom sprang in i hästhagen.
Alltnog, vi fick in dom i bilen och sedan började detektivarbetet för att få fram var dom hörde hemma och på olika vägar fick vi fram det och det var inte nästgårds kan jag säga. Dom hade vandrat både på landsväg och genom skogen så det kunde gått riktigt illa. Behöver jag säga att matten var glad när vi kom hem med dom.