onsdag 14 september 2011

Har också fått en award.....

....och en utmaning av Nilla och det gläder mig.
Men det som gläder mig mest är motivationen för att jag får vara bland de som ska ta upp handsken och sända vidare.
Fem frågor ska man svara på:
1. Varför började du blogga?
Kan Blondinbella så kan väl jag, och på den vägen är det. Dessutom ville jag ha en plats att visa mina bilder som var gratis.
2. Vilka följer du?
Ett antal med olika inriktningar, fler än de som finns på vänstersidan.
3. Favoritfärg?
I grund och botten vitt och svart med accenter i blått. Ibland är jag "pastellig" får jag erkänna.
4. Favoritfilmer?
Gökboet och Picassos Äventyr bl a.
5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Norge och så en båttur uppför Amazonas.

Följande hade jag tänkt mig skulle svara på de intrikata frågorna (men det är inget tvång) och sedan skicka det vidare till ytterligare fem bloggare:
Mians blogg: En eldsjäl och duktig fotograf.
The fat lady sings: Underfundig och dråplig.
Lena B: Galen humor (irl) och snygga bilder.
Karin: En källa till inspiration.
Mikael: Snygga bilder och för balansens skull.

Awarden ger jag till alla mina "bloggkontakter" i båda riktningarna för att ni bereder mig glädje på det ena eller andra sättet. 

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Aha, du har tagit upp kampen med Blondinbella. Din blogg är väldigt mycket bättre, måste jag då få säga.

Gökboet tycker jag också är en av de bästa filmerna som gjorts. Faktisch.

Mian sa...

Jag tackar ödmjukast.
Låt se om jag för stafettpinnen vidare - jag skall suga lite på detta.
Fråga nummer 3 behöver jag i så fall inte fundera särskilt länge på :-)

Jag har lovat dig vallmofrön tror jag bestämt? Finns leveransklara nu, du får gärna maila din postadress till mig (via kontaktformulär på min blogg) så skickar jag i nästa vecka!

Unknown sa...

Grattis till awarden! Och ha en god fortsättning på veckan! /SA

reneesfotoblogg sa...

Nilla: De flesta bloggar är bättre än Blondinbellas vågar jag påstå men likafullt så har hon förskräckande många läsare. Skulle vilja se en vetenskaplig utredning på varför.
Gökboet....skulle man kunna diskutera runt en hel kväll.

Mian: Härligt! Det ser jag fram emot. Hoppas nu bara att de tar sig och inte ruttnar bort i den här sörjan vi har nu.

SA: Tackar, tackar och detsamma till dig.