söndag 25 september 2011

Händelsefattiga....

....är dagarna.
Tycker jag faktiskt.
Inget att blogga om.
Kanske beror det på mig själv.
Skulle kanske fylla dom med något.
Som t ex........
Ja, det var ju det.
Försöker dra mig till minnes vad som hänt i veckan.
I måndags var jag till tandläkaren för att få en skruv idragen.
Det slutade med att jag har en skruv lös, utöver alla andra lösa och tappade.
Eller rättare sagt, jag fick ingen alls för benet hade inte gått ihop.
Fattar ni?
Det, är den stora händelsen i mitt liv den gångna veckan!
Jo, en sak fick jag reda på häromdagen.
En av mina kvinnliga supporters har problem.
När hon ska duscha så får hon elda i pannan själv för att få varmvatten.
Efter denna upprörande information ska jag aldrig klaga på Husbondens insatser på uppvärmningsfronten.
En sak till!
Det har inte regnat på två dagar och tröskan är reparerad. 
Nu djävlar i min lilla låda var det väl ändå greve djävulen om inte dom där förbannade havrekornen skulle komma av!

12 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ja, ni får ju tänka på min havregrynsgröt, för bövelen.

bakom berget sa...

Å du säger att du inte har nåt att blogga om!!
Ha en bra söndag!
Åsa.

Mian sa...

Får man gnöla lite här, bra!
Även här är vardagarna tradiga...halvtrist jobb hela veckorna...
Nu är det söndag och jag känner mig hängig och kraftlös och har än så länge ingen tanke på att gå utomhus... och sen är det måndag igen. Blä...
Nu gäller det att rycka upp sig på nåt sätt; har tagit en Alvedon.

Mina Gouldsamadiner sa...

Hehe...trevlig söndag...host,host,snörvel,snörvel och en och annan lös skruv...
//Kicki

reneesfotoblogg sa...

Nilla: Husbonden upprepar som ett mantra: Måste rädda Nillas gröt, måste rädda Nillas gröt........

Åsa: Tycker du ja!

Mian: Det får man, hur mycket man vill, och ingen kommer att säga: Gaska upp dig för tusan! (för då är dom dödens)

Kicki: Det blev en trevlig söndag för jag har träffat en liten frallavalp idag. Och tänk vad det kan liva upp!

Lippe sa...

Jag suckade lite igår för att det var lite tråigt....då hände det något! Magsjuk!! Kan vara bra när det står lite still. Brar det inte är tröskan...

Lisette sa...

Gissa varför jag inte har kommit igång med bloggande på lååååååångan tid ;)

Lena sa...

Jag spär på eländet: Det är edan måndag....

reneesfotoblogg sa...

Lippe: Man får vara glad för det lilla!

Lisette: Som att jag inte har märkt det!

Lena: Men du bor väldigt vackert och har en av Sveriges vackraste vägar till jobbet?

Birgitta sa...

Nu sket det sig igen-här vräker regnet ner

reneesfotoblogg sa...

Birgitta: SÅ KLART!!!!

Lena sa...

Jorå, men det hjälper föga måndagmorgon