tisdag 24 augusti 2010

Som sagt......

Ett litet tips!
Budlejan eller Fjärilsbusken kan nog vara svår att övervintra beroende på var man bor i Sverige.
Jag har lyckats en gång och då förvarade jag i mörk källare.
Jag köper två nya varje vår istället, har man is i magen kan man få dom för runt en åttio kronor fram på försommaren.
Skär tillbaka ganska burdust, planterar i god jord i full sol och efter två till tvåochenhalv månad så kan det se ut så här.
När solen tittar fram så fladdrar hela busken av Nässel- Påfågels- Citron och vita Kålfjärilar (Amiralen har inte kommit än).

4 kommentarer:

Karina sa...

Tack för tipset.
Men någon känner sig instängd, eller ? hehe

Kram på er

bakom berget sa...

Aha! Är det så du gör...! Men va fasen...min granne har ju en stor sån buske. Den är flera år gammal. Men när jag hör hur du, går tillväga, kan jag ju göra som du och strunta i min malliga granne...
He he...
Åsa.

reneesfotoblogg sa...

Karina: Sur som ättika när Bonzo är på utsidan hennes staket.
Glömde gratta Daffie, puss på nosen!

Åsa: I Norrvikens trädgård var dom flera meter höga en gång jag var där men det är ju en bra bit söderut.
Gör som jag och knäck grannen!

MonasUniversum sa...

Fast det där med näsan är ingen skröna..