fredag 28 maj 2010

Känsliga personer varnas

Igår var jag till stan för att uträtta ackumulerade ärenden.
Det blir så.
Jag samlar ärenden/uppköp på hög ända tills jag bara måste ge mig söderöver.
Nyblåst, nymålad och uppklädd, sådan är jag.
Därför åker jag inte så ofta till befolkade trakter.
Alltnog, IKEA var första anhalten och det tar ju sin rundliga tid att vandra runt efter pilarna.
Sedan Plantagen och blev rånad för där är hyfsat dyrt kan jag säga.
Och så äntligen till sommarmöbelaffären för den nya Loungemöbeln till mitt Lusthus.
Vid detta laget så har det gått ca fem timmar.
Jag äter vattendrivande medicin!
Av olika anledningar har jag bytt sort.
Den här är lite agressivare.
I höjd med Agnesberg känner jag att nu hade jag behövt en toa.
Då är det dryga tre mil kvar.
Nästan hela sträckan från Göteborg och hemmaorten är ett vägbygge och enfilig.
Det vill säga, ibland är den tvåfilig och då ska alla först när säcken snörs åt igen.
Då händer det inte mycket!
Eller snarare, det står still!
Efter en halvtimma knäpper jag upp byxorna för att ge blåsan lite mer utrymme så att säga.
Knäpper av mig säkerhetsbältet också, det kan ju trycka.
Försöker tänka ut vilka jag känner som bor efter vägen men kommer fram till att jag inte hinner från bilen och in hos dom.
Det börjar göra ont i njurarna.
För att göra en lång historia något kortare, jag kom hem!
Men jag hann inte in!
När Husbonden öppnade dörren för att se vart jag tog vägen, stod jag bakom syrenerna endast iklädd blus och trosor och en salig min.
Bakom mig var bildörren öppen och utanför låg jeansen och skorna i en hög för jag hann i alla fall dra av mig dom.
Så, det var bara att klafsa in i duschen, klä på sig igen och åka tillbaka söderut för att uträtta resten ärendena i tätorten.

Det börjar bli en vana det här!
Att kissa ner sig alltså.
Har gjort den en gång förut för ett antal år sedan.
Då sladdade jag in på IKEA:s parkering och låtsades kolla däcken.
Hann inte ta av mig vare sig byxor eller skinnstövlar.
Det var minusgrader ute och det blir fort kallt när man är blöt om benen kan jag säga.
Karlar har det bättre ur denna aspekten.
Dom kan ju stå nästan var som helst, vissla och titta på fåglarna eller utsikten.
Ja, ja det finns värre saker här i världen men kanske att jag skulle lyda Husbondens råd och ha en potta i bilen.

Men jag vet inte hur det skulle gå till att använda den, rent praktiskt alltså.

8 kommentarer:

bakom berget sa...

Jaa du...det kan vara ett helvete att va pinknödig när man har långt till toaletten. Genast känner jag att uppfinningstankarna börjar snurra i bollen. Det måste ju finnas nån slags lösning på det där problemet. Har hört talas om nåt som heter dampotta.. Vad är det? Kan man ha en sån liggandes i bilen. Men hur fan, får man ner brallorna i farten, på motorvägen. Eller kan man ha pottan i byxorna, redan när man åker hemifrån! Nja.. det kanske skulle se lite konstigt ut. Då skulle det väl se ut som om man hade gjort värre saker än att kissa, på sig....Vi får uppfinna nåt!
Jag hoppas att du får en trevlig helg! Åsa.

em sa...

Om det går att stanna på vägrenen och man som jag har fyradörrars bil, kan man öppna både fram och bakdörr och huka mellan dem.
Jag tror att apoteket har någon slags dampotta - kolla.
Har också hört talas om något trattliknande föremål av papp som man kan ha i handväskan. Vet inte om det finns i Sverige - en del tycker tratten är jättebra, andra får den aldrig på rätt ställe!
Margaretha

Karin på FOX sa...

Känner igen det där. Det är märkligt att det blir sådär fruktansvärt svårt att hålla sig just när man är nästan vid målet.
Det finns annat som kan tränga på också. När jag just börjat jobba efter att ha varit barnledig, blev tåget stående i nästan en timme mellan två stationer. Jag trodde brösten skulle sprängas. Till sist började jag titta mig runt på det överfulla tåget för att se vem jag kunde fråga om sughjälp. Som tur var blev det bara en tanke. Hade väl blivit haffad som förargelseväckare annars.

reneesfotoblogg sa...

Åsa: Det finns men hur den ska användas vetetusan, jag är i alla fall inte skapt till den.

Margaretha: Se ovan, tror den heter Pimpnetta eller liknande.
Lösningen är väl att börja använda kjol. Då kan man låtsas plocka blommor i dikeskanten.

Karin: Ursäkta, skulle min herre vilja......

Anita sa...

Hm... återstår kateter... ;)

reneesfotoblogg sa...

Smulan: Aj! Men håll med om att det är bra ynkligt att det inte finns en lösning.

Ninna sa...

Vägrenen mellan bildörrarna är väl beprövad. Och ofta utnyttjad. Särskilt om man varit så dum att man druckit te eller cola innan man satt sej i bilen.

Tuwa sa...

måste man... så måste man... även om man är kvinna *L*