tisdag 15 september 2009

Ursäkta....

....men dom sista dagarna har det varit så mycket idiotprogram på teve så jag tror jag säger upp mig.
Jo, jag tittar på teve.
Vi här ute på bonnvischan har nämligen inte så mycket annat att roa oss med på kvällarna.
Man kan förvisso läsa en god bok eller handarbeta men bibban ligger långt bort och huset är fullt av handarbete.
Köpa böcker slutade jag med för tio år sedan när jag packade ca tio bananlådor med lektyr och ställde upp på loftet av utrymmesskäl och ändå hade lika mycket kvar i hyllorna.
Så, jag har datorn i knät och tittar på teve samtidigt, simultan som jag är.
Åter till programmen.
Vågar man säga att man tycker Oldsberg var skitdålig.
Tror han ska hålla sig till program där han kan bolla sina lustigheter mot en "co-driver".
Offret, en tämligen ointressant figur om man inte tycker att han är "görsexig".
Vi har och har haft fyra manliga skådespelare som alltid låter likadant oavsett vilken roll dom än gör, Persbrant är en av dom.
De andra tre är Georg Rydeberg (tala om sexig), Keve Hjelm och Tommy Bergkvist.
Mindre ljus på programledaren och mer substans hos offret och gästerna, tack!
Deckaren ska vi inte tala om!
Halvdubbad, halvtextad, mediokra skådespelare, nämen va fan...... tror dom att vi är idioter.
Eftersom husbonden ska titta på travet varje kväll, det får han så gärna, så är det ingen idé att påbörja någon film så i går kväll stod trean på och visade någon slags dokumentär om svenska kvinnor i Hollywood.
Du milde!
Tack och lov att dom bor där och inte här!
Och fru Ankas kadaverdisciplin, även mot sin lille son var vidrig........där bytte jag kanal.
Enda behållningen i helgen var ett program om Meta Welander och Ingvar Kjellsson (repris) som gick mitt i natten när normala människor sover.
Tack och lov för parabolen så man kan se lite engelskt.
mvh R

9 kommentarer:

Anonym sa...

Och Jakob Eklund :(

/Helén

reneesfotoblogg sa...

Vet vem du menar men han har gått mig förbi.
Kanske är lite diskretare i sin framtoning.
Var det inte han som spelade i Pillertrillaren?
Mot Kayo?
mvh R

Karina sa...

jag säger bara...jag ska sluta äta Anka ;)

pia sa...

jag nattsuddade häromdan och så helt plötligt var Rosanne i rutan. Fick en trekvarts underbar stand-up performance, helt klockren var hon :) liiiite vulgär emellanåt, men shit så rolig :)
parabol var ordet :) (eller snarare box)

reneesfotoblogg sa...

Karina: "Apselut"!
Pia: Synd att hon försvunnit, repriserna börjar bli lite slitna nu och som sagt tack och lov för kan(ib)al-teve!
mvh R

Anita sa...

Ja, inte var Oldsberg som Lasse Holmqvist! Programmet "lyfte" inte riktigt. Tänk dig Skavlan som programledare - vilken höjdare!

Tur att jag inte har "Anka-kanalen"...

reneesfotoblogg sa...

Oldsberg är bra när han får ekvilibrera i sann göteborgsk anda men här tyckte jag han var på gränsen till lismande.
Och som sagt Persbrant....säga vad man vill men han har ju fyllt löpsedlarna en del.
Jag vill ha människor som har verkat, kanske i det tysta eller också inför öppen ridå, men dom ska ha uträttat något, överkommit hinder. Inte glidit runt på en räkmacka några år.
mvh R

MonasUniversum sa...

..och Ernst Hugo för fan, du glömde Ernst Hugo...

Men jag vidhåller att jag under mindre nyktra omständigheter skulle kunna fördriva lite tid med herr Persbrandt. I synnerhet när man nu kan konstatera att det bor en liten ödmjuk herre därinne.

Och det här med att roa sig på vischan, vad sägs om lite umgänge med maken? Din är åtminstone hemma!

Men nä, jag håller med. Man kommer långt med en bärbar i knät och parabol!

reneesfotoblogg sa...

Mona: Om man nu slår ihop de nu uppräknade herrarna så får man en fullödig skådespelare som
t ex........ja, det var just det. Frågan är öppen, kom med förslag, svensk eller utländsk.
Betr. ditt förslag om att roa sig.....tänkte inte på det. Bra att du påminde mig.
mvh R