måndag 7 september 2009

Det suger.......

.....i valptarmen kan jag meddela.
Gårdshunden är ju dryga två år och en stor kille med
mycket .........av allt.
Lydig och uppmärksam på tu- och tremanhand och en
total flängpåse med gurkor i öronen när det kommer
besök.
Men vi jobbar på det och sakta kommer han till insikt
om att man inte måste välta stora som små besökare.
Lite deras eget fel, för om det är något som är stört
omöjligt så är det att få människor att INTE hälsa på
hunden.


Gårdshunden Bonzo som valp.
Den som inte smälter för detta ansikte måste ha ett
hjärta av sten.
mvh R

13 kommentarer:

Karina sa...

Så himla söt han var där. Nu är han ståtlig och vacker :)

Sen måste man ALTTID uppfostra alla andra.

Tuvstarr sa...

Åh, visste inte att man kan odla hundar i blomkrukor. Behöver de mycket sol eller skuggan heller? ;-)
Jamen, hundvalpar är ju något jag kan absolut inte gå förbi utan att klappa den. Hoppas jag ska ha en hund igen någon gång, och i alla fall vill jag ha den som valp.
Vilken skillnad mellan den lite osäkert verkande valp i krukan och den absolut självsäkra hunden på vänstra sidan av bloggen.

reneesfotoblogg sa...

Karina: Kan bara hålla med!
Tuvstarr: Skenet bedrar. Han är fortfarande valpig och sprallig men god som guld.
mvh R

bakom berget sa...

Oj oj oj! Mina hundar är åtta och nio år nu och dom grabbarna välter omkull både folk och fä. Huvet är fullt av lycka, så det får inte plats nåt förstånd!Tror jag.... Kram Åsa.

reneesfotoblogg sa...

Åsa: Klart dom ska få vara goa och glada men bara till en viss gräns.
Vi hade en omkullvältning av en liten person för några år sedan som slutade på akuten och flera stygn under hakan och min lilla mamma har ett hopläkt lårbensbrott som helst inte ska brytas upp igen.
Inget av det är Bonzo skyldig till men det löjliga är att han bara fjantar sig när det är bekanta och vänner som kommer, aldrig husets folk.
mvh R

pia sa...

Åh, lillen! Du kommer få det svettigt när du hälsar på Divas små ;)

Ninna sa...

Inte lättare med små gulliga hundar som INTE vill hälsa på främmande. Trots att husse och matte säjer ifrån, så ska det hälsas och gullas. Och då tar hon saken i egna händer (tänder).

reneesfotoblogg sa...

Pia. Är det något på gång?
Ninna: Den lilla har kanske dåliga erfarenheter av någon översvallande tvåbening?
mvh R

bakom berget sa...

Ja det är inte såå farligt så att någon har blivit skadad här heller!
Jag håller med dig om att det är svårt att få folk att inte, hälsa på hundarna. Dom uppför sig ju betydligt mer städat mot dom som bara säger hej och sedan ignorerar dom.Men jag vet ju hur glad man blir av att träffa en fin hund...Man vill ju bara tokhälsa ... Ha det gott! Åsa.

pia sa...

Min kommentar verkar ha försvunnit.
Diva skall llöpa om ca 6 veckor, då åker vi till hanen :) så ja det är snaaart något på G, hoppas jag!

reneesfotoblogg sa...

Pia: Ett fenomen som händer ofta på blogger tycker jag.
Vad är det för hane?
mvh R

Lena sa...

Du kan få låna vår vilding ett tag. I bland blir jag v ä l d i g t
trött på henne.

reneesfotoblogg sa...

Det skulle vara något för vårt muskelknippe att valsa (jazza) runt med, fast hon har väl ganska vassa tänder ännu.
Både husbonden och jag är ju hemma så vi tycker valptiden är ljuvlig. Utom när Bonzo åt rakblad förstås, en liten affär på 17000:-.
mvh R