måndag 27 oktober 2008




I fredags var jag på julmarknad. Kanske första i Sverige i år?


Hällekis Säteri på Kinnekulle hade rustat för att frambringa julstämning i grårusket.


Hantverkare och mat så klart.


Matmarknaden var koncentrerad till växthuset där det också var modevisning.


Hade tänkt mig en stor skål i luffarslöjd men ingen hantverkare av det skrået fanns med.


Fick bli en tomte och ett par halvvantar i alpackagarn (bra när man fotograferar vintertid).


Av goda vännen som var med fick jag sex små handvirkade änglar som passar perfekt i toarpskronan till Lucia. Blev jag jätteglad för.


Lunchen åt vi i Orangeriet under gamla vinstockar som var fulla med vindruvsklasar så det var bara att sträcka upp handen, plocka och stoppa i mun som efterrätt.


En lyckad och mysig dag trots regn och rusk.


2 kommentarer:

Karina sa...

Ja, tänk vad julen närmar sig...Renée, jag köpte glitter i fredags...hehe, det brukar ta slut när jag ska ha...Martin gömde det längst ner i kassen ;)
Kram på er

Lena sa...

Så du kom i väg dit. Jag som bor nära lyckades inte med detta.