fredag 10 augusti 2018

Underlig sysselsättning.....

Vad är det för mekanismer som poppar upp hos människor så fort de se en bit bubbelplast?
Alla utan undantag sätter genast igång att smälla luftbubblorna.
Husbonden skulle väl utgöra ett undantag då men jag ger mig tusan på att han gör det när ingen ser.
Igår fick barnbarnet tag på en bit och direkt började han knipa och klämma. 
Undrar just om någon lärt honom eller om det är ett medfött behov.
Själv går jag ett steg längre, jag lägger biten på klinkersgolvet och så gär jag fram och tillbaka med en rullande gång och djäklar vad det smäller. Bäst lämpar sig den plasten med stora bubblor för detta ändamål.
Eller så kan man vrida biten hårt....
Ja, ni hör! Och kom inte och påstå att ni inte faller för frestelsen om ni t ex får ett paket och det finns detta eminenta plastmaterial i.

2 kommentarer:

em sa...

Ledsen att göra dig besviken, men jag har aldrig ägnat mig åt denna sysselsättning. Däremot kan jag inte lämna blåstång i fred.
Margaretha

reneesfotoblogg sa...

Margaretha: Men lite åt det hållet i alla fall. Nog har jag klämt en och annan grön bubbla också.
Renée