onsdag 22 augusti 2018

Politik.....

....ska man helst inte prata om offentligt.
Det är helt OK att sitta vid köksbordet och diskutera men att tala om vad man ska rösta på är lite tabu har jag märkt.
Om man inte är av den uppfattningen att det är viktigare att vara "med i rörelsen"  än vad "rörelsen" egentligen står för. Då finns det liksom inget att diskutera.
Men nu ska jag ta bladet från munnen och avslöja vilket parti som stämmer väldigt väl för mig med några få avvikelser, men man kan inte få allt.
Landsbygdspartiet oberoende.LPo, lägg det på minnet!
Efter att ha läst deras partiprogram så bestämde jag mig och som f.d. centerväljare (av naturliga skäl) så, för att citera ett känt kosttillskott: Det funkar för mig! 
På kuppen har jag lärt mig något som gått mig förbi, nämligen genom att skriva in det parti man röstar på med en blank röstsedel om det skulle vara så att röstsedlar inte finns i vallokalen.
Man måste dock vara noga med att stava korrekt!
Så: lovar och svär att aldrig prata politik här på bloggen mer! (tror jag)

2 kommentarer:

DDT sa...

Det partiet verkar inte finnas med i de valkompasser jag testat. :-)
Eller är det i kommunalvalet kanske?
Måste skärpa mig och sluta läsa allt om Trump ett tag, tror jag.

reneesfotoblogg sa...

DDT: googla på namnet så kommer du in på deras hemsida och där kan du läsa partiprogrammet. Deras motto är "Sunt förnuft". Men som sagt jag sympatiserar inte med allt men det mesta.
Slapp (relaxad) helg önskar jag dig!