torsdag 28 december 2017

PostNord....

....igen!
Tre fotoböcker, tre julklappar, många timmars arbete för ett så bra resultat som möjligt.
Beställda i god tid för leverans före jul.
Onsdag började jag ana ugglor i mossen.
Torsdag försökte jag komma i kontakt med leverantören som bl a avslöjade att dom använde PostNord.
Där sprack mina förhoppningar kan jag säga.
Fredag står ansvarige för postterminalen och slår sig för bröstet samt talar om att all julpost lämnat terminalen. Han påstod att de lärt sig av "BlackFriday"-kaoset.
Detta sa han på fredag! Vilket djävla pucko! Så vitt jag vet så har vi inte utdelning på vare sig lördag eller annan helgdag.
På leverantörens hemsida och fb-sida rådde det lynchstämning, flera hundra var utan julklappar till nära och kära.
Hur löser man situationen? Genom att rusa ut på julaftons morgon och inhandla nya klappar för ca en tusenlapp eller gör man som jag, talar om hur det förhåller sig och att de i bästa fall får sina klappar efter jul.
Eftersom PostNord är ett av Sveriges sämst skötta företag och det är allmänt känt så var det inga problem och igår trillade paketet in och vi hade en något försenad julklappsutdelning.
Här kan man se resultatet av mödan:

Inga kommentarer: