lördag 26 november 2016

Tårtor för nästan femhundra.....

.... spänn dängde jag i golvet för en stund sedan.
För övrigt ett ohemult pris för en 8-bitars och en 6-bitars men tiden och orken räckte inte till för egenhändigt tillverkade bakverk så det fick bli köpetårtor.
Alltnog, för att inte behöva gå två gånger så balanserade jag kartongerna på den ena armen och den dyra presenten (till Husbonden) i den andra handen och väl inkommen i farstun gör jag det som vi gör på landet, nämligen byter skodon.
Farstun som för närvarande undergår renovering.
Golvet är i det närmaste täckt med sladdar, kablar och diverse verktyg samt allt annat som helst inte ska vara där.
Byte av träskor till inneskor balanserande på allt detta kan bara gå åt helvete!
Först gjorde jag en överhalning men räddade situationen och sedan gjorde jag ytterligare en åt andra hållet men då sket det sig och båda tårtkartongerna gjorde en kraftig kraschlandning bland bråten och själv blev jag hängande på tunnan med hundfoder.
Dock höll jag ett krampaktigt tag om presenten!
Skulle inte rekommendera någon födelsedagsgäst att anmärka på bakverken imorgon om de inte vill ha marsipanen  hängande som en djävla juldekoration runt öronen!

Inga kommentarer: