onsdag 23 november 2016

Lagen om alltings.....

....djävlighet!
Jorå, har man tur så går spishällen, micron och teven sönder inom loppet av några dagar.
Man kan hålla sig för skratt!
Micron t ex. är inköpt på det stora "flatpack"-varuhuset och med fem års garanti.
Hm, hur länge sedan var det nu.
Att sätta sig och bläddra igenom bokföringspärmarna för de sista fem åren är inte så lockande men så kom jag på att jag bloggat om just det eftersom det blev en lång historia och apparaten till sist blev utbytt.
2013 var året så då var det ju bara en pärm att gå igenom.
För att kunna felanmäla så ska man ha nyss nämnda faktura och dessutom ska man uppge flera 10-siffriga koder som står på en minietikett innanför luckan klistrad på högkant. Efter att ha fått både sendrag och dubbelseende samt yrselanfall fick jag be svärdottern om hjälp.
Påpekas kan att det finns plats för en tre gånger så stor etikett klistrad rakt och läsbart.
1-3 arbetsdagar!
Den femte dagen ringde jag och påpekade att ingen hört av sig.
Efter mycket hit och dit så frågade kundtjänst om jag gjort allt som står i manualen för att åtgärda själv och det hade jag.
- Men om du öppnar luckan och håller in den knappen i tre sekunder så löser det sig.
Och simsalabim, det gjorde det!
Tänk vad käckt det hade varit om det stått i manualen eller om jag fått den informationen med en gång.
Spishällen då?
Elektrikern var här och inga fel hittades! Nähä, lika förbannat strejkar den ibland.
Och teven var det heller inget fel på, det var mojängen i parabolen på taket som byttes och så var friden återställd.

Inga kommentarer: