torsdag 9 oktober 2014

På studs!

Nu ska jag berätta varför Husbonden hamnade på golvet.
Vi hyrde ju som bekant stugor den gångna helgen i Lichköping.
Jo, så heter det om du frågar dom som bor där.
En del säger bara Lich!
Stugorna var tip-top, nybyggda med alla moderniteter.
Alltnog, på söndag morgon vid sexsnåret hörde jag hur Husbonden kravlade sig upp och in på toan.
Efter en stund väcktes jag av svordomar och en duns, slog upp ögonen och såg hur han stönande kravlade sig upp i sängen från golvet.
- Men herregud människa, vad gör du?
- Jag studsade ut sängen! Det går inte att slänga sig ner, då studar man åt helvete!
Det är då jag bröt ihop kan jag meddela, och varje gång jag försökte somna om såg jag scenen framför mig och började gapskratta igen.
Vid närmare eftertanke så var det kanske tur att vi inte hade några andra gymnastiska övningar för oss för då hade vi väl hamnat i höjd med taklampan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och här fnissar jag förtjust! Lika roligt som när vi i ungdoms dagar lyckades spräcka botten i en mycket liten husvagnsslaf och klämdes fast i hålet som blev. Sådana historier kan man ha nöje av länge
Irene

reneesfotoblogg sa...

Irene: Ja, jösses vilka dåliga sängar man har legat i utan att få ont i ryggen. Det går minsann inte nu för tiden.

DDT sa...

haha. Men jävlar vad spänstig man måste känna sig när man studsar upp ur en sådan säng på morgonen. Det är kanske precis vad jag behöver? Jag rinner liksom ur min säng och drar mig upp med naglarna. Lite spänst skulle vara välkommet.

reneesfotoblogg sa...

Denna där: Katapultmekanism kanske?

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Haha jaja säger då det... Vad hände i grannstugan :)

reneesfotoblogg sa...

Lena: Undrar jag med. Till vänster bodde ett ogift par och till höger två herrar.