fredag 13 december 2013

Tomtar.....

....har jag på loftet och jag tror dom ska få stanna kvar där denna julen.
För, ärligt talat är det så vackert med alla röda, fula små gubbar överallt?
Jag har tänkt mig en vit och grön jul i år nämligen, vita hyacinter och dito amaryllis tjusigt arrangerade i grön fluffig mossa (måste be Husbonden ränna till skogs och hämta) vita ljus i vita stakar etc etc. helt enligt inredningsreportagen.
Fast jag lovar inte helt och hållet, någon liten röd djävel kanske poppar upp någonstans.

5 kommentarer:

Rajson sa...

Äsch, skit i magasinen!
Självklart ska alla röda fulingar fram ur gömmorna.
Tom jag har plockat fram moster Gretas båda stora, stora fula tyska tomtar och slängt in dom bland alla vita Amaryllissarna!
Lär inte få med byns lokalblaskas inredning bilaga i år heller!

Rantamor sa...

Neeeej nu blir jag lessen klart att en röd tomte måste få titta fram.
Vitt är snyggt...men lite rött ska det väl vara ändå...

reneesfotoblogg sa...

Ja,ja,jag gör väl som jag brukar och bygger mitt tomtelandskap med pepparkakshuset som har ljus i och granen med ljus och tomtar i alla variationer plus änglar och annat knytt. Två lådor med grejor som arrangeras på vit vadd och det är tomtar med hästar och tomtar med björnar och tomtar som badar, små och stora, korta och långa, tomtar sparade ett helt liv så dom får väl komma fram dådå!

Anonym sa...

Jag har i år försökt att tona ned allt det här röda lite grand för det blir så mycket ändå liksom så mycket vitt, silver, frostigt och det är jättefint verkligen. Har målat om mina ljusstakar så de passar mina vanliga färger tex. Nu är väl inte jag den som gillar julen allra mest så det kanske är ett sätt att "komma undan"...Fast just alla ljus är ju fint, det vill man ju ha.
Fina bilder som vanligt hos dig annars, gillade vintervackert speciellt.
Mia

reneesfotoblogg sa...

Mian: Visst är det så att man blir liksom mätt på det röda och handen på hjärtat, är dom så rara dom där gubbarna? Nu står dom där i alla fall, inte alla men ändå på en och samma plats tillsammans med pepparkakshuset och granen i keramik. Men för övrigt finns det bara tre lite större i hela huset. På onsdagen bär det av till marknaden för inköp av nya vita hyacinter, vit julstjärna och någon vit begonia. Skulle gärna vilja haft vita konvaljer också men då får jag nog åka till blomsterhandlaren.