söndag 1 december 2013

Pepparkakor.....

....ska jag inte baka mer!
Hittade ett recept på nätet med skurna kakor, himla fiffigt tyckte jag.
1/2 kg smör bl a och det skulle bli 400 kakor.
Det blev inga alls!
Eller jo, det blev det men inte blev dom spröda och välformade.
Dom smakade visserligen bra men dom blev ömsom knalligt hårda eller saggiga och sega.
Tror jag struntar i att vara huslig och förbereda julen jag köper pepparkakor istället.
Förresten får man "bröstasvea" aka halsbränna av för många. Men man blir oerhört snäll, det märker jag tydligt. Man får ju offra sig och försöka göra slut på alla misslyckade kakor, man kan ju inte bjuda på dom.

6 kommentarer:

em sa...

Aha, det är därför jag är så "illacker".
Margaretha
naturligt elak

reneesfotoblogg sa...

Margaretha: Kan ju vara så att jag känner på mig att jag behöver äta pepparkakor i förebyggande syfte.

STENGUSTAV sa...

NEJ,gör inte de Renee va du sen gör då blir jag besviken på dej!

Anonym sa...

Ett tips från en kille vi känner, köp pepparkaksdeg och haden i frysen. Hyvla sedan med osthyveln, grädda. Doftar gott, smakar gott, enkelt men inte så fina.

Rajson sa...

Passa dig, du kan bli föööör snäll. Den risken vill du väl inte ta!?
Pepparkaksbak är inget för mig. Har försökt en gång, "Lyxiga pepparkakor" skulle det bli. Ingen åt.
Nu kör jag "Annas pepparkakor",gott och enkelt!

reneesfotoblogg sa...

Stengustav: Ska försöka avstå men det blir svårt...för din skull!

Ingegerd: Bra tips!

Rajson: Beror nog på vilket utgångsläge man har, tror inte risken är så stor vad det gäller mig. Det blir nog Annas för mig också för man måste ju ha något till grönmögelosten.