tisdag 16 augusti 2011

Ärligt talat......

....jag tror inte jag kan drunkna.
Jag har nämligen en enorm flytförmåga.
Inte så att jag flyter ovanpå, därtill är jag allt för ödmjuk utan mer att jag flyter som en kork i vatten.
Nu är ju inte detta av något större intresse för gemene man men eftersom bloggen är min så skriver jag vad jag vill.
Denna förmåga tar sig till uttryck att varje gång jag går i spa-badet och sätter mig ner så måste grabba tag och klamra mig fast för att inte kantra.
Att tuttarna flyter som stora näckrosblad det tycker jag är helt okey, synd bara att dom inte har den positionen när jag stiger ut badet men att min något överdimensionerade kropp inte har såpass tyngd så jag sitter ordentligt förankrad det förvånar mig.
Då kommenterar säkert någon som känner mig att det så klart att fläsket bär.
Men si där har ni fel!
Släng ett stycke rökt fläsk i en spann med vatten så får ni bevis, MAN FLYTER ICKE PÅ FLÄSKET!
Redan som barn kunde jag flyta på rygg.
Farfar och pappa var ena fenor på detta och lärde mig, och farfar kunde faktiskt ligga på rygg i vattnet och läsa en bok.
Hemligheten kan jag avslöja här: Det gäller att vara totalt avslappnad.
Dessutom måste man ligga plant i vattnet.
Endast valda delar får sticka upp såsom nästipp, tuttar, knäskålar och stortår.
Så vad kan man nu lära av detta?
Jo, att om jag till äventyrs skulle få för mig att ta livet av mig genom att gå och dränka mig så får jag mura fast fötterna i ett cementblock och hoppa och det faller ju på sin egen omöjlighet, så det blir till att skjuta sig ett skott för pannan men det skiter sig det också eftersom jag inte äger en pistol.
Ja, men fy fan vad livet ändå kan vara motigt!

7 kommentarer:

Tuvstarr sa...

Nej, så besvärligt livet är!

marina sa...

Jag önskar att jag kunde reflektera över sådana färdigheter i livet. Tyvärr rusar det fram lite för fort ibland med små barn och små hund(ar). Men en dag. Då ska jag också hinna upptäcka om jag flyter.

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha!
Känns på något vis rätt så bra att det är svårt för dig att ta livet av dig...=)

reneesfotoblogg sa...

Tuvstarr: Inte är det så besvärligt, snarare tvärsom.

Marina: Den dagen kommer, jag lovar och det är något att se fram emot.

Nilla: Inte har du väl varit orolig?

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Ja vad ska man säga nu då? Livet är orättvist :)
Fotolöst i denna blogginlägg denna gången!!

reneesfotoblogg sa...

Lena: En bild säger mer än tusen ord, jodå, så är det, men en bild på mig i spa-badet med tuttarna i höjd med hakan är ingen fröjd, det kan jag lova.

nillas liv på pinnen sa...

Inte speciellt...=P

PS Men nu fick jag ordverifieringen: hangly
Och då blir jag ju lite orolig...