tisdag 22 mars 2011

Jag förstår inte....

....socialtjänstens resonemang!
I Göteborg har det skett ett fullkomligt bestialiskt sexmord och en ung flicka fick sätta livet till.
En man är anhållen och rättegång pågår.
Han är alltså inte dömd ännu.
Han har begått våldsbrott i USA.
Mannen har två barn i Sverige.
Socialtjänsten bedömer att mannen inte bör utvisas efter ev. avtjänat straff.
Argumentet är att barnen har rätt till kontakt med sin pappa och han har varit "duktig" på att ta hand om sina barn då modern arbetat.
Till saken hör att han kom till Sverige -09 och alltså måste barnen vara mycket små.
Här hänger jag inte med längre och får belägg för min uppfattning om dugligheten hos en del kommunala tjänstemän.
Om jag hade barn med en man och det visade sig att han var en våldsverkare och mördare så skulle jag göra allt som stod i min makt att avskärma mina barn från honom.
Ingen ska inbilla mig att barnen mår bättre av att ha kontakt med en sådan pappa.
Jag hade tagit mina barn långt från honom och de platser där hans namn var känt, raderat ut honom från barnens uppväxt och i sinom tid, när tiden var mogen och framför allt barnen då först hade dom fått veta sanningen.
Om socialtjänsten får som dom vill, kommer barnen att få ett helvete eftersom alla vet vem fadern är.
Hur ska dom klara sig genom uppväxten, skoltiden, tonårstiden med en pappa, en brutal sexmördare, ständigt närvarande.
Jag vill påpeka att mannen är inte dömd ännu.

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Jaa.....va fan ska man säga här??
Vart är vi på väg? Jag bara undrar.

Christina sa...

Jag minns det mordet, det var ovanligt brutalt.
Nä, barn borde få välja själva om de ö h t vill umgås med en förälder som har gjort sig skyldig till ett så fruktansvärt mord.

reneesfotoblogg sa...

Åsa: Jag förstår inte hur han kunde få permanent uppehållstillstånd ganska omgående med tanke på att han gjort sig skyldig till våldsbrott i USA.

Christina: Dessutom tar man ingen som helst hänsyn till föräldrar och syskon till den mördade flickan.

nillas liv på pinnen sa...

HELT obegripligt!
Vad har de för människosyn? Att en person är uppdelad i olika delar som är skilda från varandra, eller?
Att han har våldtagit och mördat en 14-åring borde diskvalificera honom från att träffa barn överhuvudtaget. Hur kan man inbilla sig att en sådan person kan vara en trygg och sund förälder till egna barn??? Helt obegripligt.

reneesfotoblogg sa...

Nilla: Mordet gäller inte en 14-åring utan en ung kvinna som heter Elin Kranz men det spelar mindre roll, jag tycker inte en sådan person har något existensberättigande över huvud taget. Därmed inte sagt att jag vill ha dödsstraff, det är alldeles för lindrigt. Vad jag egentligen tycker såsom varande mor till ett barn om än inte en flicka, lämpar sig inte i tryck eller på denna blogg.
Elin hade föräldrar, syskon. släkt och vänner och hon var strålande vacker. Jag kan bara nudda vid tanken vad dom går igenom och hur deras liv kommer att vara framgent.