torsdag 28 oktober 2010

Med en dåres envishet......

.... fortsätter jag att ha nästan vita överdrag på dom gamla men så sköna fåtöljerna i teverummet.
Det är inte kompatibelt med två hundar och en Husbonde som inte alltid tänker sig för.
.... fortsätter jag med vita långa gardiner, vita möbler och vita väggar.
Inte heller det är förenligt med en dreglande Gårdshund som ruskar på huvudet ibland så att nyss nämnda interiör mönstras med gråa stänk/ränder. Tror det är ganska ute med stänkmålning.
Efter jul ska jag göra om farstun/grovköket och jag tänker ha panel från golv till tak, vitmålad, jajamänsan.
Vad trodde ni?
Hade tänkt köpa nya fåtöljer före jul och det enda jag kan tänka mig är ......... just det, vita.
Ikeas koncept med överdragsklädsel är en strålande idé och Eketorp finns ju med i varenda hemmahos-reportage i slott som koja och alltid vita.
Nu är detta inget försök att hänga med i trenden med vita hem för det har jag alltid haft, vita väggar och vita gardiner med några få undantag.
Det ligger i släkten, mormor hade det och mamma har det.
Husbonden tycker att vi ska ha skinnfåtöljer, praktiskt och bra, bara att torka av när en lerig hund satt sina spår.
Vi får väl se hur det blir med det!

1 kommentar:

bakom berget sa...

Ja, just det! Ha ha ha...Vi får väl se!