onsdag 3 februari 2010

Post

Vi som bor lite avsides i den mening att vi inte kan springa ner på gatan och slinka in i någon butik av vilket slag det vara månde är lite fixerade vid posten/postlådan.
Tidningar t ex är inget man spontanköper varje dag vid matinköp utan man prenumererar.
Jag kastar lystna blickar på Husbonden när han hoppar ner från traktor eller stiger ut bilen med posten under armen för att se om bunten är extra tjock.
Det kan inte hjälpas men det är en högtidsstund när det är en tidning med.
Jag har lyckats få kontroll över mitt tidningsmissbruk så nu har jag bara en inredningstidning och två fototidningar. Det har varit perioder då jag haft alla svenska fototidningar men det blir lite dyrt i längden.
Dock måste jag erkänna att tidningsavdelningen på stora livsmedelsbutiken drar som en magnet när jag någon gång i månaden måste storhandla och då slinker det ner några läckra magasin det kan inte förnekas.
Så, idag fick jag nys om att Tidningskungen har ett generös erbjudande som går ut på att om man bloggar på ett trevligt sätt om ämnet och länkar just dit så får man en gratis prenumeration.
Inredningstidningen jag har är Lantliv (såklart) som är både vacker och inspirerande tillika matnyttig. Uppskattar att man samlat de flesta annonser längst bak och om man inte är intresserad så är det bara att hoppa över dom sidorna.

Ser fram emot ytterligare en prenumeration av någon intressant tidning att luta mig tillbaka med i skönaste fåtöljen.

Inga kommentarer: