måndag 6 juli 2009

Igår var det dags igen....

...... för ilfart till akuten med huliganen.
Det börjar bli påfrestande! Inte minst för honom.
På lördagen motade han anfallet med TRE Spasmofen efter varandra, fullständigt vansinnigt. Ska tas under ett dygn.
Igår hjälpte inte vare sig det ena eller andra
Förra helgen var det samma visa. Då fyllde han dessutom jämnt. Tre sköterskor förbarmade sig och sjöng för honom på morgonkvisten.
Anfallen kommer tätare och tätare.
Han har ont! Djävligt ont! Så är han karl och har ännu ondare!
Svetten rinner och han blir vit i ansiktet. Han stönar och svär, nästan hyperventilerar.
Det är en historia som upprepar sig. För exakt antal år sedan gick jag genom samma sak. Bara med den skillnaden att jag var nyförlöst med just honom.
Inte nog med det; året innan hade jag tappat fyrtio kilo på sju månader och gissa vad huliganen gjorde förra året? Just det tappat fyrtio kilo på sju månader!
Inte av samma orsaker men dock, det finns ett samband.
När huliganen var elva veckor fick jag min operation och ett stort ärr över mellangärdet.
Nu väntar vi på att han ska få tid för operation, titthål gör dom nu för tiden, fyra små pluttärr på magen.
Vi väntar...... och väntar...... och väntar......
mvh R

6 kommentarer:

Lena sa...

Aj, hur länge måste han vänta? Jag tycker det verkar akut.

reneesfotoblogg sa...

Ja det frågade vi jourläkaren igår men han hade inget bra svar.
Gallsten opererar man ju inte akut svarade han bara.
Nähä, och...........?
Morfinbaserade läkemedel flera gånger i veckan, är det bra det? undrar en orolig moder.
mvh R

Tuvstarr sa...

Jag kan känna med. Hade operationen 1996 två veckor efter ett häftigt anfall (som var både mitt första och sista). Hade tre titthålärr, men det är bara ett kvar att se idag. Mådde snabbt bättre efter operationen och hade alldrig problem därefter. Jag håller tummarna att han får snart en tid.

reneesfotoblogg sa...

Tack Tuvstarr. Vi väntar men under tiden försöker vi agera genom att ringa och maila, få se om det hjälper.
mvh R

Karina sa...

Vet preics hur han har det. Jag sa till de att får jag ingen tid så kommer jag ringa tills de ger mig en. Fick en operation omgående.
Åkte in och ut på akuten hur många ånger som helst.
Men det värsta är att jag får fortfarande anfall fast G-blåsan är borta.
Kan bli så ibland att det inte försvinner helt.
Fick oxå ta en massa Spasmofen.

Hoppas han får sin operation snart, annars får du tjata på dem

Kram på er

reneesfotoblogg sa...

Jodå, vi terrar sjukhuset. Tittade på listan över väntetider: kortaste tiden 5 veckor någonstans norröver, Alingsås 9-13 veckor och Kungälv över 13 veckor. Häpp som dom säger på cirkus och
HEJA SVERIGE!
mvh R