måndag 1 december 2008

Jag måste inte alls......

......baka pepparkakor för det finns att köpa. Pepparkakshus har jag som är av keramik
......baka lussekatter för dom är torra och tråkiga.
......putsa fönstren bara för att hänga upp rena gardiner. OK, jag kan putsa insidan men utsidan struntar jag i, den blir skiten på en dag på grund av luftföroreningar.
......ha städat alla trehundra kvadratmeterna uppifrånochner och innifrånochut.
......göra leverpastej eller korv.
......lyssna på alla som rabblar allt dom gör inför julen.
......ha dåligt samvete för att jag inte är så förbannat duktig!
......göra alla måsten. Det blir jul ändå!
Jag gör det jag tycker är roligt och givande.
mvh R

1 kommentar:

em sa...

Så befriande att höra. Ibland känner mig smått asocial när jag har det skönt medan mina medsystrar (för i 99 fall av hundra är det ju kvinnogöra) sliter ut sig i december.
Margaretha