söndag 12 februari 2017

Jag ska börja snusa.....

.....för en redig snusmobba kan vara bra att ha ibland!
Uschianamej säger de flesta men jag vet ett tillfälle när en redig paj kan komma till användning.
Ett sådant var när en "bilförare" parkerat så när min bil så att det var omöjligt att ens öppna dörren för mig att komma in, allt för att göra det så bekvämt för sin egen av- och påstigning.
Turligt nog hade jag en medpassagerare, liten och smidig som krånglade sig in på högersidan trots risk för att de ädlare delarna skulle fastna på växelspaken och som kunde backa ut bilen.
Glatt lämnade han över ratten till mig och gick fram till förarsidan på den andra bilen, stoppade in fingret i munnen och skopade ut den stora mullbänken samt placerade den på dörrhandtaget med ett stilla flin på läpparna.
Behöver jag säga att jag log också?
Igår uppstod samma situation men denna gång var jag ensam i bilen.
Kommer till bilen och ett stolpskott har parkerat i motsatt riktning så nära att backspeglarna har tio cm tillgodo.
Noterade bilnumret och går in i den stora butiken samt frågar efter högtalare.
Det står en gubbtjyv brevid mig som hör om mitt predikament och säger glatt: Det kan vara jag!
Och mycket riktigt, han försvinner ut och utan att han märker det går jag efter för att kolla.
Den akrobatik han förevisar och den kraft med vilken han trycker in sin dörr i sidan på min bil för att komma in i sin skulle jag naturligtvis ha filmat men ilskan satte mitt logiska tänkande ur spel.
Nu ska jag erkänna en sak, jag sänkte mig flera oktaver, till en nivå som inte är helt OK men jag var såpass uppretad över hans tilltag så korken flög ur och jag sa saker som kanske var befogade men inte anstår en intelligent kvinna i sina bästa år.
Jag ska inte gå in på innehållet men det sista ordet började på gubb- och slutade på -vel.
Detta var ett tillfälle då jag hade velat vara snusare!
PS. Man kanske skulle be någon som nyttjar snus att samla i en liten dosa till mig för kommande behov?


Inga kommentarer: