söndag 11 januari 2015

Sova.....

... blir det inte mycket av i natt förstår jag för utanför vrålar stormen, stundtals med orkanstyrka.
Klockan är snart ett och jag har värmt en mugg mjölk för att lugna ner mig.
Då och då slår en gren eller annat föremål i väggen eller ett fönster och jag väcker till varje gång livrädd att någon ruta ska krossas.
Om ärligheten ska fram så föredrar jag ett rejält åskväder för det går ganska snabbt över men det här vrålandet har pågått sedan flera timmar och det är obehagligt och ganska skrämmande tycker jag.
Gården ligger helt öppen för vindarna från alla håll utom östan (och därifrån blåser det inte) så det känns av. Det sliter och drar, bankar och slår i byggnader och uthus och man kan bara hoppas att allt är intakt till morgonen. Det blir i alla fall till att samla grenar och kvistar på altanen, det har jag sett.
Lyckligtvis har vi inte elavbrott ännu men det har blinkat oroväckande ett par gånger. Fattas bara att det händer, då kan jag inte fördriva tiden vare sig med datorn eller teve.
Husbonden sover så klart och Pitbullen också men Gårdshunden gillar inte läget precis som jag.

1 kommentar:

Rajson sa...

Hualigen vilket väder det har varit.
Nu tar vinden i igen, hoppas det lugnare hos ert!