tisdag 2 september 2014

För mycket och för lite....

.... skämmer allt sa min farmor.
Och för mycket har jag lyckats med denna sommar.
För mycket gödsel på en del växter.
Dahliorna som jag var så moppsig över att kunna övervintra utan att ta upp dom ur krukorna har inte blommat så när som på en. Några knoppar har det varit men dom har förtvinat. Stora och frodiga är plantorna i alla fall.
Rosenskäran som jag sådde i våras är stora men kommer först nu med en och annan blomma.
Nästa år ska jag nog köra med långtidsverkande gödsel.






6 kommentarer:

strandskatan sa...

Känner igen mig i din beskrivning... fast i mitt fall handlar det om andra växter... ;) Ja, denna sommar i stort sätt var inget vidare, först för varmt och sen för regnigt och för blåsigt...
Men nu är det underbart och jag hoppas att hos dig också :)
Härliga bilder på den vackra blomma.
Hälsningar Halina

reneesfotoblogg sa...

Halina: Nu är det lagom, soligt, runt 20 grader och klar luft, det gillar man. Och inte att förglömma, skogen full av svamp. Passa på att njuta!

caja sa...

Oh jäääää**ar vilka fina bilder, blir ju alldeles mållös...ögonfröjd på H.Ö.G nivå, me like!

reneesfotoblogg sa...

Caja: Men tack så "inihillvitte" mycket, det var roligt att du gillar.

Anneli - A'la Foto sa...

FANTASTISKT vackra bilder! Detta är verkligen din typ av bilder! Magiskt! Romantiskt! Skirt! Ljuvligt! Så vackert!

reneesfotoblogg sa...

Anneli: Jösses vad mycket superlativ men blommor ÄR bland det vackraste som finns.