torsdag 10 oktober 2013

Vem bestämmer vad som är normalt?

Är det normalt att ha fyrtio giftormar i en tvårumslägenhet?
Är det normalt att ha lägenheten full med skelettdelar?
Är det normalt att köra i tvåhundra kilometer på sjuttioväg?
Detta är bara några exempel på vad man kan hitta i dagstidningen.
Uppenbarligen är det fullt normalt.
Personen med giftormarna får ha djuren trots att han blev biten för ett tag sedan och kostade samhället enorma pengar då det inte fanns serum för just den ormens gift utan man fick flyga in det.
Även om jag inte älskar ormar så undrar jag om det är naturligt för dessa kräldjur att hållas i små glasburar hela livet.
Personen med skelett utlagda på golvet i positioner får uppenbarligen ha det, tingsrätten tycker att det är helt i sin ordning.
Sedan kan man ju undra var man får tag på benknotorna?
Personen som körde för fort lever inte längre.
Så, vad är normalt?
Jag vet vad jag tycker i alla fall!

2 kommentarer:

Sven sa...

Men snälla Fru Karlsson! Det vet Du väl att ingen är normal. Skulle det finnas någon som var till 100% normal
vore det så ovanligt, att det skulle
räknas som onormalt.
MVH Sven

reneesfotoblogg sa...

Kära Sven: Nu ska du inte förväxla onormal med personlig, egen eller bara lite halvgalen, precis som du och jag.
Jag vill på inget sätt att alla ska rätta in sig i ledet men någon djävla måtta får det väl ändå vara!