onsdag 20 mars 2013

Vårdagsjämning.....

....står det i almanackan!
Tro det?
Möjligen dagjämning men någon vår är det ta mig hundan inte.
Det var länge sedan jag frös så som dom sista dagarna, till och med inomhus för när nordan ligger på så står inte den gamla prästgården emot trots tilläggsisoleringen.
Gammal bild
Husbonden är fullt sysselsatt med vedhantering både för dagens, morgondagens och nästa års förbrukning.
Balder får slita och dra vedlassen på grusvägen och det gnisslar förskräckligt.
Fördelen är att han har fått sådan kondition så han nästan går på hovspetsarna.

4 kommentarer:

Carina sa...

Härlig bild och även om den var gammal så uppfattar jag den som äkta kärlek mellan husbonden och Balder. Den ser sådär "äktadags" ut.

reneesfotoblogg sa...

Carina: Dom är bästisar, jag lovar!

Rajson sa...

Mysigt foto.
Fick lite barndomsvibbar. Kom att tänka på min morfar och hans häst. Finland slutet av 50-talet.Det fanns ingen traktor så pållen fick stå för all "hästkraft".
När jag berättar om mina första 8 år utan rinnande vatten, utedass, stortvätt i sjön osv så undrar mina döttrar om jag är född på 18-talet!
Ser på väderleks rapporten.Jag säger bara "Global uppvärmning" vart tog det vägen?

reneesfotoblogg sa...

Visst är det en förmån att vara "så gammal" att man har upplevt hur det var. Man har perspektiv (bättre) på tillvaron och tar kanske inte allt för givet.