måndag 18 februari 2013

Resurs Bank uppdatering

Lita aldrig på en försäljare utan läs alltid alla papper noggrant innan du skriver på!
I mitt fall så har jag i god tro skrivit på ett avtal med Resurs Bank som i själva verket var en kredit.
Jag svalde säljaren bete om tio procents rabatt och att betala mot faktura.
Efter att idag ha varit i kontakt med Resurs Bank och en människa som monotont upprepade en inlärd ramsa om att jag har skrivit på handlingarna och det åligger mig att läsa igenom innan och dessutom är det min skyldighet att ta reda på när det ska betalas (alltså dom har ingen skyldighet att sända faktura). 
Observera du ska betala oavsett om varan är levererad eller inte.
I min värld betalar man varan när man fått den.
Nu är frågan om jag ska betala, gå vidare och lägga det bakom mig men det strider mot mina principer.
JAG KÄNNER MIG FRUKTANSVÄRT LURAD!
Det handlar inte om några stora summor men mera tillvägagångssättet!
Man mer eller mindre manipulerar människor genom att erbjuda rabatter och väl medvetna om att ingen, vågar jag påstå tar sig tid att läsa igenom pappren i den situationen utan man litar på säljaren.
Jag trodde i min enfald att det finns en koppling mellan det jag handlar och det jag ska betala.
Det gör det alltså inte!
Dessutom är jag övertygad om att Resurs Bank sätter i system att inte skicka ut fakturor så tjänar dom en månads ränta och övriga kostnader.
Sammanfattningsvis: Jag har lärt mig en läxa, jag kommer nog att tillskriva Plus och möbelaffären Store kommer att få en utskällning som dom sent ska glömma!
Det paradoxala är att eftersom fåtöljerna fanns i butiken veckan innan så hade jag tagit pengar med för att betala kontant. 
Tyvärr så var dom sålda och jag fick göra en beställning istället.



Inga kommentarer: