lördag 25 februari 2012

Påklädd

Jag är iförd burka.
Ja, eller i alla fall schal som täcker hela ansiktet, endast ögonen/glasögonen syns.
Det är verkligen ingen vacker syn, men ett måste, tror jag.
I går kväll kliade det lite grann i ansiktet och efter en stund kändes det stelt och konstigt.
Tittade mig i spegeln och fick en liten chock, utöver den jag alltid får alltså.
Illröd, på gränsen till blåröd!
Rannsakade mig själv och gick igenom vad jag ätit de senaste timmarna.
Penicillin? Nej!
Krabba? Nej!
Nötter? Ja!
Rökt lax? Ja!
Ägg? Ja!
De tre sista födoämnena har jag aldrig haft besvär med och de två översta var ju inte aktuella.
Bestämde mig för att sova på saken men i morse såg det likadant ut.
Alltså, akuten nästa.
Tretton tabletter också vänta.
Och vänta.
Vanligtvis brukar allergin gå tillbaka inom en timma, men icke.
Efter två timmar tyckte läkaren att jag kunde åka hem samt skickade med tretton nya tabletter, om utifall att.
Det enda vi kunde komma fram till var att tiden framför datorskärmen har varit extremt lång den sista tiden.
På förmiddagen den stationära och på kvällen den bärbara.
Sammanlagt kanske fem-sex timmar om dagen.
Dessutom har jag en ovana att sitta med näsan nästan framme vid skärmen.
Kan vara lite brännskadad eller vidbränd i ansiktet kanske.
Därav denna mumifierande mundering.
Att jag skulle avstå från datorn finns nämligen inte på världskartan.
Då får jag ju sluta att fotografera!

PS Har en klädnypa i bakhuvudet som håller det hela på plats, jättefiffigt! DS

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Kan du inte rigga upp kameran:)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Det vore ju katastrof och inte kunna fota :(

Mian sa...

Jisses!
Krya på dig!

reneesfotoblogg sa...

Birgitta: Du skulle må då! Hoppas det är borta tills i morgon.

Lena B: Då lägger jag mig ner och sakta avlider.

Mian: Tackar tack!