onsdag 12 januari 2011

Trodde inte jag skulle säga detta.....

....men nu räcker det!
Med snö alltså!
Jag gillar snö, inte tu tal om något annat, men då ska den ligga still!
Inte hålla på och falla hela tiden!
Hade faktiskt lite våraning i går men nu kom det en "börda" igen under natten.
Eftersom jag inte sovit så har jag nogsamt noterat nederbörden och det har snöat hela natten.
Förra vintern var i sanning snörik men jag undrar om inte denna blir ett strå vassare.
Har knappt sett Husbonden sedan långt före jul.
Ibland börjar han klockan tio på kvällen, kör hela natten och påföljande dag och ibland börjar han fyra på morgonen. 
Sitter han inte på den röda traktorn så sitter han på den blå.
Plogar eller sandar.
Människor ringer och tycker att dom har förtur.
Människor ringer och har drattat på arslet för regnet har spolat bort allt vad salt och grus heter och lämnat kvar ett blankpolerat golv som till och med skulle få Björn Ranelid att vinna "Lets Dance".
Människor ringer och förstår inte att vi bor på den norra delen av jordklotet utan kräver att man ska kunna röra sig lika obehindrat utomhus som om det var sommar.
I morse åkte Huliganen strax efter fyra till jobbet och väl medveten om sin mammas oroliga läggning så ringde han när han kom fram.
Då kunde jag gå och lägga mig och sova två timmar.

Inga kommentarer: