tisdag 25 augusti 2009

Blandad kompott

Idag fick Huliganen besked på röntgen som gjordes sent igår kväll.
Man kan inte se annat än att han har en massa vätska i buken och det tänker man lösa genom att vidga dräneringshålet.
Jippi, raketforskarna på lasarettet har tänkt.
I salen bredvid Huliganen ligger en granne, tillika pappa till Huliganens klasskamrat.
Han är svårt sjuk i cancer samt haft flera proppar.
Natten till igår lyckades han ta sig ur sängen, ramla och bryta lårbenet.
I sängen bredvid Huliganen ligger en äldre man (94) och praktiskt taget kippar efter andan.
Han är forslad från ett sjukhem i kommunen efter att ha ramlat ur sängen.
Jag har precis för mig att det finns grindar på sjukhussängarna.
Det var sjukhusrapporten så nu över till något helt annat.
Husbonden började tröska havren igår, då gick den .......tröskan sönder!
Jag beundrar honom för han blir inte arg.
Själv blir jag nästan förbannad å hans vägnar, hetsig som jag är.
Man kan inte tro att vi är Skyttar båda två, som om det nu skulle ha någon betydelse.
För att avreagera mig har jag ångtvättat mitt badrum idag.
Väggar, golv och porslin.
Kan säga att roststötar i vattnet och vitt kakel/porslin är ingen hit.
Just nu svettas jag som en gris fast jag duschat men det är kanske inte konstigt för det är tjugofem grader ute och då utan att solen lyser.
Är det det som kallas brittsommar?
mvh R

4 kommentarer:

Karina sa...

Stackars huliganen...jag hoppades verkligen att han INTE skulle få problem efter operationen. Tänk att det aldrig kan gå rätt till...hmmm.
Hoppas han blir bra sen.

Visst är det retligt att saker går sönder precis när dem inte ska! Vi hade vår vattenpump i somras vi..

Ha det gott
Daffie hälsar Bonzo en fet puss på nosen

reneesfotoblogg sa...

Karina: :)!
mvh R

MonasUniversum sa...

Jag håller tummar och tår för att han ska blir bra.

Men du.

Fota var det.

Du skulle ju fooooota.

Plenty.

Please.

reneesfotoblogg sa...

Ja,ja jag vet att jag lovade men inspiratione infinner sig inte riktigt när situationen är som den är.
mvh R