onsdag 18 mars 2009

Det pågår en maktkamp här.....


.... i prästgården.

Mellan mig och gårdshunden Bonzo.

Det är moloss mot svag människa.

Jag har bestämt att han ska äta sin mat utan smakförstärkare.

Dvs torrfodret uppblandat med sås, kött eller varför inte lite leverpastej.

Därför har han inte ätit mer än några kulor av torrfodret sedan igår morse.

Alltså har han inte fått efterrätt heller.

Efterrätten består i en liten bit grisöra, denna den dyraste delen på grisen.

Kan kosta ända upp till tio kronor stycket, men då är det stora suggöron vi talar om, normalstora kostar fem kronor.

Räknar man ut kilopriset så vore det billigare att ge honom fläskfilé eller skinka.

Han försöker att lura mig genom att köra ner nosen i torrfodret och rassla runt och sedan går han till lådan där efterrätten ligger och så tittar han uppfordrande på mig.

Den lätte går jag inte på!

Undrar just om jag har hjärta att låta honom gå och lägga sig på fastande mage ikväll?

Det står överbliven kycklinggryta i kylskåpet!

Tänk om han blir mager som en jakthund!

Han lägger gärna sitt stora huvud i mitt knä på kvällen framför teven och han har bruna ögon med stora vitor och mycket bekymmersrynkor och vem är jag att kunna motstå?

mvh R

1 kommentar:

Karina sa...

Hehe, inte går det att motstå den blicken och ögonen.

Förstår att ha vann. En gång sås och kött i maten alltid sås och kött i maten ;)

Kram på er