tisdag 10 februari 2009

Det oranga kuvertet....

....gör att jag går upp i varv och blir heligt förbannad.
Först konfiskerar staten delar av mina surt förvärvade slantar.
Sedan begär dom att jag ska ägna mig åt aktiespekulation, en sysselsättning som jag vare sig har tid eller kunskap att utöva och som jag dessutom måste betala en avgift för.
Staten placerar då mina pengar efter eget gottfinnande samt tar betalt för besväret.
Nu står världen och Sverige inför en depression med stora börsras och vad händer då?
Hur mycket finns det kvar av de "så fiffigt" placerade korvörena?
Nä, man skulle ha blivit EU-delegat som Margot Wallström då hade man kunnat ta ett litet börsras med en klackspark.
Avundsjuk? Nä inte alls, men inte är det demokrati. Snarare diktatur.
Så, nu fick jag hävt ur mig det också.
mvh R

1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

Munter läsning är det ju inte i kuvertet. Jag hade dessutom spekulerat betydligt sämre än genomsnittsvensken. Men det känns ganska likgiltligt, jag kan inte göra så mycket åt det.