lördag 23 februari 2013

Svetten lackar....

....ångesten ligger som en våt trasa i bröstet.
Vad har jag gett mig in på?
Har jag verkligen kopierat allt innan jag drar ur sladdarna?
Bryter strömmen, har båda baksidorna vända mot mig.
Drar ur en kontakt på den gamla och sätter in i den nya, sladd efter sladd.
Men vad fa......, den sista kontakten finns det inget uttag för på den nya.
Tangentbordet är för gammalt alltså.
Det är bara att duscha, lägga fejset, hoppa i kläderna och köra ett antal mil för att inhandal ett nytt.
Sedan börjar det långa arbetet med att ladda ner alla program efter att jag gjort säkerhetskopior i flera upplagor.
Allt går bra tills jag laddar ner Photoshop CS6 då börjar strulet.
För att aktivera programmet så måste jag logga in med ett lösenord och det måste göras inom sju dagar annars är programmet förverkat.
Jag har inget lösenord!
Adobe säger att jag har!
Så nu har jag trixat och fiddlat i väl en timma och hoppas att det har lyckats.
Återstår bara en sak, att hitta min mail.
Sen ska jag köra så det ryker på min nya Ferrari!


3 kommentarer:

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Vad du kan :)

Lisette sa...

ÅÅÅÅÅ vad jag känner igen! Hela diafragman knyter sig på mig. Lycka till och jag håller med ovanstående talare: Så duktig du är.

reneesfotoblogg sa...

Lena: Snarare allt jag trodde jag kunde!

Lisette: Husbonden behöver inte elda i pannan så mycket, jag håller värmen ändå......