måndag 18 februari 2013

Resurs Bank och blodtrycket

Just nu behöver jag hälla i mig hela burken med blodtrycksmediciner efter ytterligare ett samtal med Resurs Bank.
Efter att ha betalat fakturan med de avgifter och den ränta som började ticka från det att jag beställde fåtöljerna så ringde jag upp Banken Ruffel och Båg för att säga upp krediten som jag inte vare sig behöver eller vill ha.
Följande samtal utspinner sig:
- Ja, vi ser här att det gått ut en faktura tidigare och att den inte blivit betald.
- Jag har inte fått någon faktura tidigare.
- Nähä, ja men då stryker vi det och så lägger vi upp det som en räntefri kredit.
- Jag har redan betalat fakturan och vill inte ha något med Resurs Bank att göra i fortsättningen!
Här krackelerar jag och ryter:
- JAG HAR FLERA MILJONER PÅ BANKEN SÅ JAG BEHÖVER INTE NÅGON DJÄVLA KREDIT HOS RESURS BANK!
- Nähä, då stryker vi dig så snart vi ser att pengarna kommit in.

Imorgon ska jag läsa lusen av Möbelvaruhuset Store, hoppas att den värsta ilskan har lagt sig då.

4 kommentarer:

bakom berget sa...

Nä va fan!!....De behöver nog ha sig en redig omgång där oxå!

Heja heja!!

Rajson sa...

Medicinera rätt så du inte far illa
Det är rent ut sagt snuskigt att dessa "banker" blir rika på detta sätt!

Anonym sa...

Det jag tycker är värst i dessa situationer, som vi nog alla varit i då och då, är den totala hjälplösheten. Hur förba... jag än blir och hur påläst jag än tycker jag är så har "de" ALLTID något småstilt att komma dragandes med.
I sista änden är tydligen kontanta pengar i näven det säkraste betalningsmedlet, hur gammaldags det sedan är.
Irene

reneesfotoblogg sa...

Åsa: Man blir så trött!

Rajson: Det känns som att man inte kan ha förtroende för en enda människa snart.

Irene: Jag hade pengar med mig så det retar mig ännu mera att jag blev manipulerad.