söndag 1 januari 2017

Kvalificerat djurplågeri!

Jordbruksverkets och Länstyrelsen slår sig för bröstet och hävdar att Sverige har världens bästa djurskydd.
Säkert!
Härmed inbjuder jag tjänstemän från de olika verken att övervara nästa nyår här hos oss.
Några kan hålla till i stallet och försöka hålla lugnt där och minst två personer får vara med Gårdshunden när han får psykbryt, skakar, dreglar, hyperventilerar och rusar runt i ångest. Han väger sina modiga femtio kilo och lägger inte fingrarna emellan om han känner sig hotad.
Beträffande grannsämjan så börjar den bli lite sliten och solkig här.
De allra flesta grannarna är inflyttade från större orter för att som jag trodde njuta av lugnet på landet.
Tyvärr så vill man inte avstå från detta livets goda såsom att skjuta med dynamit, smällare, raketer och t.o.m gevär för att fira t ex nyår.
Tror jag ska bjuda in några av grannarna också till nästa nyår så kan dom göra tjänstemännen från "verken" sällskap.
Vi själva har efter att firat nyår med goda vänner i över tjugo år, de två sista åren fått avstå helt och hållet för att istället ägna oss åt att försöka lindra verkningarna av hänsynslösa, självuppfyllda idioters uppfattning om vad som är roligt.
Om vi, alltså den utdöende yrkesgruppen lantbrukare skulle missa på en centimeter i något sammanhang vare sig det gäller byggnader eller arealer då är dom på hugget, lakejerna på "verken" och blixtsnabbt har man en skrivelse om sanktioner och minskade eller indragna bidrag.
Däremot är det fritt fram att utsätta både tama och vilda djur för djurplågeri!
Men, jag har en plan!
Jag ska spendera lite sparpengar och köpa in några ordentliga fyrverkeripjäser till förhoppningsvis reapris nu.
Så en mörk kväll ska jag montera upp en redig laddning vid tomtgränserna hos dom som har betett sig värst och tända på skiten.
Skrattar bäst som skrattar sist! 

Inga kommentarer: