torsdag 5 januari 2017

Nu är glada julen slut.....

....och nu ska skiten bort!
Men hur mycket jävla pynt har man samlat på sig under årens lopp?
Självgjort och inköpt.
Låda på låda staplar jag och då har jag ändå inte haft gran, det pyntet ligger för sig.
Noterar till mig själv: Inte en enda tomte, ängel, gris eller något annat som har det minsta med julen att göra ska in i mitt hus mer!
Förstår inte varför det inte går att slänga minst hälften eftersom jag inte haft upp mer än en fjärdedel av allt bjäfs.
Fast man vet ju aldrig, nästa jul kanska det kan komma till pass.

3 kommentarer:

em sa...

Och världen den mindre glada julen är slut!
Jag gjorde det enkelt för mig, plockade bara fram ett luciatåg, som ryms i min ena hand.
Margaretha

em sa...

men vad skrev jag!
ingen värld här inte - det ska stå även.
M

reneesfotoblogg sa...

Margaretha: Inte bara skidan som slinter ibland. I år gjorde jag mitt jullandskap enkom för lilla Calle och det var värt besväret med att plocka upp och plocka ner.
God fortsättning!
Renée