torsdag 29 december 2016

Årligt talat....

...hur kaxig är du när du sitter framför en (stafett)läkare.
Vågar du ifrågasätta hans eller hennes kompetens?
Nä, trodde väl det!
Inte jag heller, men jag blir mer och mer förbannad över den totala frånvaro av patientsäkerhet som sakta men säkert kommer idagen.
Ska jag inte kunna vara hundra procent säker att den person som ska karva i min kropp är utbildad inom sitt område eller att den som ska gräva i mitt underliv när jag ligger uppfläkt i gynstolen inte är dömd för sexualbrott?
Ska jag inte kunna sparka till den inhyrda "läkare" på smalbenet när han sitter och somnar framför mig?
Ska jag inte kunna kräva att läkaren kan göra sig förstådd på mitt språk även om jag skulle vara gammal, höra dåligt eller pratar dialekt?
För första gången i mitt liv kan jag säga att jag inte vill bo i Sverige längre!
Det Sverige som har blivit ett smörgåsbord för profitörer.
FÖRBJUD BEMANNINGSFÖRETAG!

Inga kommentarer: