söndag 17 juli 2011

Fotoutflykt ...

....tillika naturupplevelser hade vi förmånen att få vara med om igår.
Tillsammans med Mikael och Lena, vänner i "Fotogruppen UPA" så for vi till olika naturreservat i falköpingstrakten.
På det ena stället fanns det bl a Backvial, Gulmåra, Vitmåra, Näva, och inte minst stora drivor av Kungsmynta som doftade bedövande.
Det andra reservatet är känt för sina orkideer bl a kärrknipprot och Brudsporre eller möjligen Doftsporre.
Alldeles fantastiska vyer att njuta av när vi körde runt i falbygden, Hornborgasjön, Billingen, Mösseberg.
Småvägar genom byar och ett böljande landskap guidade av Mikael och Lena som kan trakten.
Tack för en underbar dag! Hoppas vi får hänga på fler gånger.






12 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Guuud så mysigt det låter.Jag älskar att ströva runt i naturreservat tillsammans med vovve och kamera.Härliga bilder...
Kicki

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Tack själva för en trevlig dag ihop. Hämtade Albin på vägen hem, och handlade vi korv i Ljungskile, Coop för att ha egen korvmojjemat. Vet du, dom hade Vedumkorv :)
Så naturligtvis bidde det vedumkorv till moset.
Ps. Fina bilder du lägger upp, vi har inte ens laddat ner våra ännu.
Fotogruppen UPA??

Mian sa...

Makalöst vackra bilder!
Det är fint på bögda just nu.

reneesfotoblogg sa...

Kicki: Vi hade hundarna med men inte lösa eftersom det fanns betesdjur. Antagligen en nödvändighet för att floran ska behållas.

Lena: Vedumkorv från Göteborg i Ljungskile, en berest korv får man säga.
Fotogruppen UPA=Fotogruppen Utan Personligt Ansvar! Även kallad FUPA.

Mian: Förstår att du bor ungefär mitt i smeten?

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Ha ha så träffande :)Hälsningar från UPA Börjesson

Mian sa...

Renee: Japp, Falköping.

Lisette sa...

Glömde säga att Kungsmyntan (tyvärr) nästan översvämmar trädgården.....

Lisette sa...

Oj jag ser nu att min första kommentar flög iväg ut i cyberrymden. Nåväl kortfattad resumé: Nästa gång tycker jag du/ ni ska göra en kort avstickare ca 800 m just där ni ser "Gökhemsskylten" så bjuder jag på både kaffe (eller en öl om du hellre vill ha det) OCH underbar prakt i trädgården. Under förutsättning att det är sommar förstås ;))

reneesfotoblogg sa...

Lisette: Tack för invitationen! Nästa gång vrider jag på ratten vid skylten, var så säker.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Vad bra med en kontakt i Falbygden som kan tala om när olika blomningar är i gång, så att man kommer i rätt tidpunkt

Lisette sa...

Lite syftningsfel i förra kommentaren.Du är förstås välkommen alltid- inte bara om det är sommar ;)))

reneesfotoblogg sa...

Lisette: Trädgård i all ära men nog är det mötet med människor som är viktigast så sommar eller vinter, skit samma. Så tolkade jag det i alla fall.