onsdag 13 juli 2011

Fotobok

Det är nästan kramp när man ska trycka på knappen för att sända underlaget till en fotobok.
Den jag sände iväg i går var den sjätte eller sjunde tror jag så alldeles novis är jag inte men lika fullt är det svårt att ta det sista steget.
Ingen återvändo!
Sänt är sänt!
Går inte att ändra på något!
Ungefär som en förlossning!
Inga andra likheter i övrigt men det är bara att åka med.
Man kan inte påverka situationen och inte ångra sig.
Jag borde vara luttrad eftersom jag i mitt tidigare liv sysslade med trycksaker.
Fast kanske just därför har jag svårt att trycka på SÄND.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

It's a SCARY life out there.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Ska försöka med detta oxå under semestern eller till hösten,närman inget annat har att göra :)
Lustigt men jag började min sk yrkeskarriär inom tryckeribranchen.
Så jag kan nog trycka på knappen jag med

Unknown sa...

Spännande det där med fotoböcker. Med så fina bilder som du har vill man ju även att det tryckta resultatet i bokform ska bli riktigt bra.
Hälsningar/SA

reneesfotoblogg sa...

Nilla: I mitt tidigare liv inom tryckerinäringen så kunde det handla om många sköna tusenlappar om ett fel uppdagades efter tryckning så jag har antagligen anlagt en fobi.

Lena: Gilla Extrafilm på FB så får du rabatterbjudande! De flesta av mina böcker är gjorda där.

SA: Det kan inte hjälpas men det är en viss känsla att vända blad i en bok. Gediget på något sätt. Sedan är det en mycket uppskattad present också.

Mina! sa...

Hej!
Kan tips om http://fotoklok.se deras programvara som man ladda ner genererar en PDF som sista korrektur när man ska beställa... Senare den pdf:en som trycks (tror jag) känns lite säkrare. Jag har vart mycket nöjd med deras böcker.

Hampus sa...

Spännande... jag gör fotoböcker av alla mina bilder hos www.solentro.se, detta för att jag inte vill ladda ner program på min dator och jag är inte så haj på layout o sånt där... men jag vill ha något "riktigt" att bläddra i, inte bara bilder på datorn...

hur som helst, det är riktigt kul med fotoböcker!

hoppas du blir nöjd med boken!

ha de/h