måndag 4 juli 2011

Det är verkligen inte min förtjänst......

....att lilla Mollie blev bästa tik på Borås-utställningen igår.
Att hon fick Excellent och vann sin klass samt fick CK.
Att hon fick ett Cert.
Att hon blev BIM.
Nej det är inte min förtjänst utan mera Marie på Öbarnas Kennel som gjorde ett bra val när hon bestämde vem som skulle bli mamma och pappa till Pittbullen.
Och vidare är det Birgitta (världens bästa Caesar) som på ett så förtjänstfullt sätt visade henne för den engelska domaren. Husbonden och jag var inte vid ring-side men vi gluttade mellan tälten och såg att det gick med schwung.
Dessutom ska ytterligare en "person" nämnas i sammanhanget och det är Gårdshunden Bonzo som i ett år har tränat henne fysiskt så att musklerna satt sig på de rätta ställena. Stått ut med hennes diktatorsfasoner och allt som oftast ganska hårda bett.
Även om jag inte hjulade runt (en fysisk omöjlighet) och joddlade av glädje över resultaten så blev både Husbonden och jag jätteglada, det ska erkännas.

11 kommentarer:

marina sa...

Ett stooort grattis! Vill minnas att det gick väldigt bra sist också va? Hon är ju bedårande den lilla Pittbullen! (Passar på att berömma lite till och slänger in att jag gillar att läsa dina texter i "småfranskan") :)

reneesfotoblogg sa...

Marina: Tackar tack! Med tanke på att hon var riktigt dålig en stund före hon skulle in i ringen så får man vara tacksam. Vet inte om hon slickat på något på väg från bilen men hon dreglade och hade fradga runt munnen och flyttade sig inte ur fläcken. Helt klart rejält illamående men som tur var så redde det upp sig.

Lisette sa...

WOW! Eller skulle man kanske hellre säga voff! Fanns det fler pris på den där utställinggen? Och vad gjorde alla andra stackars mattar och hussar? Gömde de sina fulingar ;) under något gammalt skynke?
Men i ärlighetens namn, jag är inte särskilt förvånad.
Hurra för lilla bullen!

reneesfotoblogg sa...

Lisette: Vet du vad, de andra frallorna såg precis lika dana ut om du frågar mig. Jag begriper mig inte riktigt på det här med utställning.
En sak är säker, det här med hundutställning är oerhört subjektivt och jag skulle inte kunna bli en objektiv domare.
Det bästa är att oavsett hur det hade gått så älskar vi henne i alla fall.

Lena sa...

Vad roligt! Det där första certet är roligast. Stort grattis!

Visst är hundutställningar allra högsta grad subjektiva. Det kanske går så långt att du listar ut vilka domare ni inta ska ställa ut inför :)

Det var en rolig tid, hunduppfödnings- och tävlingstiden, men jag är glad att den är över för vår del.

reneesfotoblogg sa...

Tack Lena! Det ska erkännas att jag inte är någon utställningsmänniska och tar inte del av det annat än levererar Mollie till ort och ställe, sedan får goda vännen göra resten. Och gör det med den äran och tycker det är roligt. Tror att det smittar av sig till hunden så att hon tycker det är kul att visa upp sig. Fem gånger var hon inne i ringen utan att tröttna och det tycker jag är starkt, hon är ju bara drygt ett år.

Marie sa...

Ettan Ettan :)

Grattis igen :)

Karina sa...

JätteGrattis från oss. Så himla kul för er :)

Kram i massor från Daffie med familj

reneesfotoblogg sa...

Marie: Så klart! Redan från början. Att hon betraktar sig själv som etta det vet vi ju.

mvh R

reneesfotoblogg sa...

Karina: Tackar, tack!
mvh R

nillas liv på pinnen sa...

Vilken lite sötnos!
Mina hundar skulle inte klara många minuter på en sådan där utställning, I tell you.