torsdag 13 november 2014

På förekommen anledning....

.... och refererande till inslaget om Movembers insamlingen för prostata- och testikelcancer, så var det någon som tyckte att man inte skulle skänka pengar till slika "Jippon".
Att det görs för stor affär av kvinnors bröstcancer och mäns prostata- och testikeldito och att det minsann finns andra cancerformer som aldrig uppmärksammas.
Det kan så vara men om jag förstått saken rätt så är det de två vanligaste formerna och jag kan inte räkna hur många i min släkt- och bekantskapskrets som har fått diagnosen.
Sedan kan jag ju tycka att cancerforskningen, och ingen annan medicinsk forskning heller ska vara upphäng på människors givmildhet. Anslagen från staten ska vara så tilltagna att några "Jippon" inte behövs.
För övrigt så tycks det mig att fördelningen våra resurser är en aning i obalans i vår lilla ankdamm.
Kommuner och statliga verk gör av med ofantliga summor på att äta och dricka i form av konferenser och fester inte minst i juletider och det är för mig fullständigt omoraliskt.
För att inte tala om att man kan vinna 74 miljoner på att spela poker. Undrar just om det är beskattningsbart och i så fall i vilket land ska summan beskattas?
Tänk vad mycket forskning det skulle bli gjort för de pengarna!
Den dagen forskningen knäcker cancer-gåtan så har säkert alla former av den förhatliga cell-delningen nytta av det, även de mindre vanliga.
Så tänker jag och därför har jag puttat in några hundralappar och så hoppas jag att Huliganen snart låter skägget växa ut igen för jag känner inte igen honom i bara mustasch.   

2 kommentarer:

Ingegerd sa...

Det där sista med skäggig unge som plötsligt bara har mustasch känner vi igen och på honom är det inget vidare snyggt. Så jag håller med dig, bättre när skägget får växa ut igen.

reneesfotoblogg sa...

Ingegerd: Husbonden har jag inte sett "på riktigt" på minst fyrtio år och jag har sagt ifrån att rakar han sig så flyttar jag!