tisdag 12 november 2013

Inga- Britt Ahlenius.....

....skulle du inte kunna tänka dig att bli vår nya statsminister?
Rakryggad, superintelligent, respektlös mot överheten, ärlig och klok som du är så skulle du och endast du kunna få Sverige på rätt köl.
Om du då satte Leif G W Persson som justitieminster så skulle jag vara nöjd.
Det räcker så!
Ja, ja en finansminister kanske skulle vara bra att ha. Den vi har nu betraktas ju av omvärlden som en av de bästa men jag vet inte.....Kanske att han skulle fungera om du höll honom i herrans tukt och förmaning.
Jag inser att det är ett mastodontarbete du skulle ha framför dig, bara att rensa ut alla korrupta och maktfullkomliga galningar inom stat och kommun som skor sig på skattebetalarnas bekostnad år ut och år in kräver nog en del övertid, men du har ju rensat i träsken tidigare och vet hur dom ska tas, alltifrån Förenta Nationernas högsta höns och EU-kommissionens Santes till fala tjänstemän i statliga verk och före detta finansministrar i vår egen ankdamm.
Detta var min ödmjuka bön och jag förstår om du hellre vill umgås med barnbarnen men tänk på saken i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer till fullo, denna kvinna har min fulla beundran. Hennes "ryt" i GP idag var både klokt och välformulerat.
Irene

reneesfotoblogg sa...

Irene: Hon är fantastisk!